View Single Post
  #12  
Old 21-11-2010, 18:56
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
dat zal ik eens proberen als ik jouw was.
het kan overigens ook je afsluiter zelf nog zijn.
dit kun je overigens ook meten.
als je een volt meter pakt, en je zet de massa pen op de brandstofpomp en de + pen op je aanvoer draadje.
als je dan de zelfde spanning meet als de aanvoer spanning is,dan is de klep stuk.

dus je meet eerst even welke spanning je hebt op je + draad en dan meet je van + naar pomp.

als je 12.4v aanvoer hebt,en je meet dit zelfde als je over de klep meet is hij stuk.
dan verbruikt hij geen spanning zegmaar.



Goed heren, allen bedankt voor de tips. Ben vandaag aan de slag gegaan met de tips.

Stap1:
Ben begonnen met het kijken naar de afsluitklep (dieselpomp), wanneer ik contact aan doe en laat dan pomp van de stroom af. Even later er weer op en het werkt in ieder geval. Verschil geprobeerd te meten maar werd er niet wijzer van. Direct 12+ op de afsluitklep en wederom geen resultaat.

Stap2:
Naar de pomp gereden en jerrycan gevuld. Deze direct op de aanvoer aangesloten, staten ging even moeilijk maar daarna liep hij wel weer even... en hij bleef lopen totdat de jerrycan in mum van tijd leeg was (goed gevoel). Daarna wel een ontdekking gedaan waar ik de volgende x mee aan de slag ga. Ik zag wat diesel rondom de eerste verstuiver, even gevoeld en geroken en inderdaad de diesel.

Mijn vraag:
Kan het zijn dat de eerste verstuiver lucht aanzuigt en daardoor de pomp stil slaat omdat er lucht in komt?

Volgende stap:
-verstuiver loshalen en nieuwe metalen O ring vervangen
-verstuiver leidingen vervangen


Verder nog tips!
Reply With Quote