View Single Post
  #534  
Old 04-02-2021, 08:11
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Écht gaaf spul zo Johan! Ik heb altijd een verafschuwing gehad van nieuwe motoren in een oude wagen (met name alle ingebeunde 1.8T's), maar als ik zie hoe netjes dit er in ligt dan ben ik daar snel van genezen!

Hoe verhoudt zich zo'n Mk1 chassis met 250+ pk aan boord?


Dankjewel Robert!!

Ik was ook wel heel erg blij met mn 16v hoor! Paste ook wel heel goed bij de auto en ook super om mee te rijden en een probleemloze motor geweest zo'n 7-8 jaar lang. Alleen ik wou gewoon eens wat anders, iets meer uitdaging qua bouwen ook.
Wel heb ik altijd met de gedachten omgelopen om toch een g60 of een 16vg60 of 16v turbo (in) te bouwen, alleen als je dit goed wil doen dan kost dat sws een veelvoud van wat ik nu kwijt was. (ben ook maar alleen met 2 kids dus soms moet je keuzes maken ) En je komt toch wel weer van alles tegen als je 1x bezig bent met bouwen
Het leuke vind ik nu gewoon dat je moderne techniek onder de kap hebt. Niemand verwacht het ook en bovendien is het een heerlijk soepele motor met veel koppel en betrouwbaar, ook als je er wat meer uit wil gaan halen.

Verder weet ik niet hoe het zal gaan met dit vermogen onder de kap... Ik ben nog wel van plan om eea te veranderen zoals een veerpoot brug en een soort stang tussen de 2 draagarm punten te maken zodat het casco wat stijver wordt. Maar daar moet ik nog over nadenken en ga ik later mee aan de slag.

De motor is vooralsnog standaard en ik wil er straks in Maart eerst even wat kilometers opzetten om te kijken of hij nog iets stuk maakt en of er misschien nog andere dingen zijn wat veranderd of verbeterd moet worden voor ik naar het RDW ga..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote