View Single Post
  #28  
Old 08-09-2020, 06:31
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Mijn PL haalde ook iets meer dan 14 bar. Is dus niet abnormaal. Ten eerste is de nauwkeurigheid van die meetklokjes niet altijd super, ten tweede kan er in het verleden al wat werk aan de motor zijn gebeurd door bv. de kop te vlakken of zo. Weet niet hoe het bij de PL zit, of die snel de kleppen raakt, maar leek me een logische oorzaak van een hoge compressiewaarde. Is dus pure speculatie van mijn kant.
Ik vind anderhalve bar verschil wel nogal veel. Dat zou toch dichter bij elkaar moeten liggen.

Wat betreft de dizzy hier heb je de onderdelentekening. Denk niet dat je meer dan dit gaat vinden op vlak van tekeningen/info.


Dat overzicht had ik al, maar daar staat niet bij over de opvulringen en is maar erg summier.

Zijn er nog andere manieren naast de compressie (welke ik opnieuw zal uitvoeren) om erachter te komen of de staat van de motor goed genoeg is en om uit te sluiten dat dit een oorzaak is van het matige lopen en de problemen die ik heb??

Ik heb de link naar het filmpje ook even hersteld... dit is niet zoals het hoort, toch!!??
Reply With Quote