View Single Post
  #4  
Old 08-08-2020, 10:01
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Dat van die diesel test kast is niet relevant aangezien je het spuitbeeld gewoon kan testen op de auto, ik vermoed dat jij het ook zo gedaan hebt? Brandstofpomprelais doorverbinden en dan luchtweger optillen.

Je hebt de injectors ultrasoon gereinigd omdat ze bij lage belasting een slecht beeld gaven. Je hebt ze nu terug gestoken, maar je weet niet wat ze doen tijdens dat de auto draait. Kan goed zijn dat ook bij de injectors die een beter beeld geven nu, ze tijdens het draaien soms toch nog straaltjes maken ipv een nevel. In ieder geval, ze waren niet meer goed voor het reinigen, en injectors ultrasoon reinigen is sowieso geen langetermijnoplossing. Je doet er dus wel goed aan van je injectors te vervangen, ongeacht of dit je probleem oplost. Lost het je probleem niet op, dan zal het de motor wel wat frisser maken en je wat van de paarden teruggeven die met der tijd zijn weggelopen.
Ik heb de mijne enkele jaren geleden ook vervangen, op Wagner Autoteile toen voor 180€ 4 nieuwe gekocht. En je hebt geluk want ze staan er momenteel in korting, 155€ incl verzending. https://www.wagner-autoteile.de/BOS...37-502-045.html

Als ze echt 'pissen', dus gewoon straaltjes spuiten ipv een nevel, dan zal de menging bij lage toeren waar je minder luchtstroming hebt ook niet goed verlopen. Dus het zou op zich wel kunnen de oorzaak zijn van het slecht stationair lopen. Diagnose op afstand is echter moeilijk dus ik kan niet zeggen of het je probleem zal oplossen of niet. Er zijn in het ontstekingssysteem nog een aantal dingen die dit gedrag kunnen veroorzaken.

Wat ik zou doen indien het mijn eigen auto was:
- koudstartinjector testen op lekkage
- injectors vervangen, niet om het probleem op te lossen maar omdat het spuitbeeld niet meer mooi was en ik het zie als een soort tune-up zoals bougies vervangen
- als het probleem er daarna toch nog zou zijn, hall sensor en ontstekingsmodule nameten, bougies + kabels controleren of vervangen als dit al lang niet meer gebeurd is (ook als tune-up)
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote