Thread: Ford Capri Mk1
View Single Post
  #10  
Old 07-08-2013, 07:47
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by Area51/27-11-2009
Ik zal geen wekelijkse updates plaatsen, maar als er wat is zal ik het hier melden, goed ??

Quote:
Originally Posted by Area51
De achterwielophanging is 'onderweg'..


Toch -bijna 4 jaar later- heb ik de laatste tijd wat spullen kunnen aanschaffen. Die bewuste achterwielophanging is nog steeds
'onderweg', maar eind 2012 kreeg ik via wat oude contacten in de Ford wereld een kale Sierra 4x4 body (Italiaanse schadeauto)
aangeboden waar alleen de achteras nog onder zat !
Ik wil dus de Sierra 4x4 bodemplaat (of delen daarvan) gaan gebruiken om onder de Capri te gaan monteren, maar ik wil ook geen
concessies gaan doen aan het interieur van de Capri, met name de achterbank (waar ik als jochie van 6 ooit opzat in de nieuwe
Capri van een oom en tante) wil ik graag zo behouden.. das voor mij een stukje jeugdsentiment, al zal ik never nooit er meer op
plaatsnemen
Bij de kale Sierra body horen ook nog twee afgekloven Cosworth voorstoelen en daar zou ik de 4x4 bodemplaat (die echt in super-
staat is !!) dus wel voor kunnen gaan gebruiken.
De Sierra staat nu in de stalling waar ook de Audi 50 staat (ergens in de buurt van Tilburg) en de bedoeling is om die eind dit jaar
naar Den Haag te halen en verder kaal te slijpen... scheelt in ieder geval weer stallingskosten.

En dit is een beetje de 'look' die ik voor ogen heb... standaard Ford Capri RS2600 / RS3100.
Nu nog 2 RS2600 voorschermen zien te vinden.. zag laatst een setje NOS voorbij komen, maar 1200,- pst. vind ik wat te gortig.


__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote