View Single Post
  #172  
Old 07-02-2018, 20:57
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Na heel wat onderzoek erachter gekomen dat de auto waarschijnlijk ergens eerder in zn leven gechipt is. Heb er geen historie van maar heb alle stempels die in het boekje stonden afgebeld (6 autobedrijven) welke allemaal zeiden dat ze er vrij zeker van zijn dat hij gechipt is.

Ook nog een oude eigenaar gesproken die ook vrij zeker wist dat de auto gechipt is. Maar ik weet dus niet waar of door wie helaas. Maar de oude eigenaar die ik gesproken heb was de eerste in Nederland Nadat de auto geimporteerd is. Dus mijn vermoeden is dat de auto in Duitsland ( of zelfs af fabriek) gechipt is. Geen idee hoe ik dit ga achterhalen maar we zullen het zien. De auto gaat in elk geval bij 1,6 bar in noodloop daar kwam ik vandeweek achter. Dus er is wel degelijk iets niet helemaal goed.

Met foutcode P1555 als gevolg ~ maximum charge pressure exeeded.

Heb nu een nieuwe N75 klep besteld, de klep die er bij mij nu op zit is helaas niet meer leverbaar en vervangen door een ander nummer... maar hij is compleet anders dus hoop dat deze gaat werken. Dit stond overigens wel gewoon in ETKA aangegeven dus neem aan dat het klopt.




Geen idee of dit het probleem op gaat lossen maar meestal is bij deze foutcode de N75 klep de boosdoener.

Ik wilde ook nog even de carterventilatie checken. Na wat wroeten met een schroevendraaier was het al gauw duidelijk ook dit moet er nieuw op.







Dus gelijk dat meebesteld en nu kan ik weer ff aan de gang. Hoop dat dit allebei wat helpt.




Ik baal er nogsteeds van dat ik niet kan verklaren waarom de turbo ineens 1,5 bar geeft maarja.. hopelijk is dan toch de N75 de boosdoener geweest.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote