View Single Post
  #1  
Old 21-10-2013, 19:19
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 458
Default Welke muis voor je pc is nu top (CAD TEKENWERK)

Peepz,

Ben de laatste tijd nog wel redelijk druk met van alles en nog wat, maar breng de meeste tijd toch wel door achter de pc. Gezien de druk die ik mezelf opleg om het meeste te doen merk ik dat er kwaaltjes van RSI gaan optreden en die wil ik vroegtijdig stoppen. Het geen als minder werken of beter voor je pc zitten is geprobeerd maar niet succesvol :p
Doe extreem veel tekenwerk en probeer alles zelf te ontwerpen en te fabriceren dit is mijn werk die ik ook in me hobby laat terug komen zoals in de restauratie van m'n golf mkII en de '68er bus van me broer.

Heb mezelf erop betrapt dankzij de te kleine muis dat ik werk met een "grabclaw" of hoe je het mag noemen. Komt erop neer dat je de muis met je vinger toppen krampachtig vast hebt en je hand verder niet ondersteund.
Oplossing zou zijn een andere muis die de volledig hand vult. Nu hoor ik graag of er anderen zijn die bekend zijn met ergonomische muizen en die wellicht ook cad tekenwerk doen.

Zat zelf te denken aan een Logitech MX Performance voor me rechterhand en word al voorzien van een 3D Connection muis aan me linkerhand.
De 3D muis probeer ik al optimaal te benutten, nu de andere nog.

Hoor graag van jullie als er ook mensen zijn met bekende klachten en aanpassingen. Wil graag namelijk door met het tekenwerk want me golf is nog lang niet af zoals ik het wil

Greetz.
__________________
Who Am I: klik

Ik rij niet hard, maar wel voor je!
Reply With Quote