View Single Post
  #114  
Old 28-10-2021, 07:41
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,006
Default

Deze week een paar originele delen gescoord.

Ik had 15 jaar geleden al een setje 75er deuren gekocht maar deze waren wel goed, maar niet goed genoeg voor mijn golf vond ik. De onderste randen waar de rubbers in zaten waren net iets slechter dan ik had gehoopt vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar betere deuren.

Het liefst had ik deuren van een 74er Swallowtail omdat deze deuren toch weer net wat anders zijn als van een 75er Swallowtail maar die deuren zijn zeer zeldzaam en heb ik tot op heden nog niet kunnen vinden. Mocht iemand ze toch nog hebben dan mag je mij een pm sturen.

Het lijkt er op of er allemaal krassen op de deuren zitten maar dit zijn restanten van stickers dus kan makkelijk verwijderd worden.




Deze deur heeft een klein deukje maar dat kan (denk ik) makkelijk verwijderd worden:







Verder moet er een klein beetje laswerk aan de onderkant gedaan worden maar dat valt reuze mee. Kortom ik ben er blij mee.

Ook heb ik via Ebay nog een originele NOS achterklep weten te krijgen. Deze is zo goed als hetzelfde als mijn 74er achterklep alleen 2 openingen aan de binnenkant moeten dicht gelast worden en dan komt de klep 1 op 1 overheen met de Swallowtail klep. Alle kenmerken zoals de scharnierpunten, ventilatiesleuven komen overheen.










Zelfs de plek waar het Volkswagen teken is ingeslagen zit op exact dezelfde plek als mijn originele klep:

Nieuwe NOS klep:




Originele 74er klep:




Oja, en ook nog een originele VW achterbumper gescoord in zeer goede staat :





Het lijkt er nu op dat ik de meeste (grote) delen binnen heb voor de golf om deze straks af te bouwen. Ik ben alleen nog op zoek naar alle deur, raam, kofferklep en motorkap rubbers. En natuurlijk wat ik allemaal nog vergeten ben.
Reply With Quote