View Single Post
  #27  
Old 13-11-2016, 20:59
Marxje Marxje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 62
Default

Vanaf vrijdag wilde de auto maar niet starten, lampen, radio en blower ok, maar starten ho maar.

Startkabels en meteen starten.
Stukje gereden, accu weer netjes vol. 2 dagen later hetzelfde probleem.

Googlen op het probleem, mogelijk defecte accu. Of iets wat de auto leegtrekt. De accu is een 44ah, en pas 3 jaar oud, die zou toch nog niet af mogen zijn.

Lekstroom gemeten en daar kwam uit naar voren dat de radio zelfs in "uit" modus een flinke hap stroom pakte, zoveel dat de auto niet meer voldoende overhad om te kunne starten.

Radio eruit, was een krijgertje. Sinds gisteren probleem niet meer voorgekomen. Ik heb goede hoop, maar wacht het toch nog even af.

Overigens besloten om de dubbele koplampen toch weer te verwijderen. Ik heb een originele 7 lamellen grill gevonden en twee nieuwe koplampen gescoord.

Volgend weekend maar even inbouwen.
Mocht er animo zijn voor de gti grill met hella verstralers, hoor ik het graag.
Zal deze ook te koop zetten zodra mijn grill erin zit.

In een opwelling uit een mk1 cabrio de middenconsole met meters gehaal, maar hier ga ik ook niets mee doen. Ook deze zal ik te koop zetten.

Neig overigens wel meer en meer naar een motorswap. Een gti motor (kr) met een handbal zou ideaal zijn. 1.8 20v of vr6 nog mooier, maar veruit boven budget.
(De garagist rekent hier circa 3000-3500 euro voor, omdat het hele onderstel vervangen moeten worden).

Een gti inbouw is makkelijker en bovendien ben ik dan van die automaatbak af. Die zuipt harder dan een havenarbeider op vrijdagmiddag.

Toch maar eens goed overdenken. Met een gti motor blijf ik binnen de 40% vermogenstoename dus herkeuring hoeft niet. Ook het aantal cilinders blijft gelijk.

jullie enig idee wat dit zou moeten kosten?
Reply With Quote