View Single Post
  #5  
Old 10-02-2016, 14:13
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 289
Default

Ik heb hiervoor een mk2 1.6PN met 3 traps automaat gehad uit 1991, ding reed zoals het hoort. Auto zelf bleek een teruggedraaide teller etc. te hebben en niet al te goed behandeld kwa schakelen enzo. Echter heb ik er ook wel een beetje mee doorgetrapt en was de bak niet kapot te krijgen. Nu 4 jaar later rijdt die nog steeds en ik weet dat de huidige eigenaar er niet bepaald rustig mee rijdt en vooral een beetje 'aftrapt'.

Ik rij op dit moment een golf mk2 1.6 EZ met 3-traps automaat uit 1984 die 167.000km gelopen heeft. Ding schakelt nog super, wel heb ik er een weber 32/34 dmtl op geplaatst. Betrouwbaarder dan de pierburg carburateurs, loopt constanter, harder en zelfs zuiniger. Ik rijdt nu makkelijk 1 op 16,5 bij 110 km/h, bij 80 a 90 is dit verbruik gelijk alleen boven de 110 wil die gaan zuipen.
Heb van het zomer na een rit van 100km de duitse autobaan even opgezocht en gekeken hoe hard die nog wou als oud beestje! Liep tot max op de teller (200km/h) mijn navigatie gaf hierbij 191 km/h op gps aan :P .
Ik had nooit gedacht dat die een goede 30km/h harder loopt dan op papier, maar mijn bak heeft het nog nooit begeven! Schakelt nog altijd zeer goed, ik zou nu na 3 jaar in mijn bezit de versnellingsbak wel eens willen laten flushen en voorzien van frisse olie en een schone oliezeef :P !
Reply With Quote