View Single Post
  #1  
Old 16-03-2016, 20:33
PoloLG PoloLG is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 216
Default Golf MKII VR6 Ringtool

Goedenavond

Aangezien ik nu al 6 jaar lid ben van dit forum maar nog nooit een van mijn projecten erop heb gezet, moet het er nu toch van gaan komen. Heb de golf 2 nu toch al dik 2,5 jaar in mijn bezit en al verschillende dingetjes aan veranderd. Om maar te beginnen met de aanschaf:


[/url]

Dit was een originele 1600 met 171 op de teller. Mooie basis om iets leuks van te maken. Vervolgens een setje wielen gekocht. Zag er leuk uit, maar niet comfortabel met die fietsbandjes (165/35/17)..


[/url]

Vervolgens begonnen met het ombouwen naar VR6. Veel plezier aan beleefd (bouwen is soms leuker dan rijden). Had de motor nog van mijn MK3 US R6, dus keuze was snel gemaakt. Eerst alle onderdelen bij elkaar verzameld n toen alles omgebouwd.




Zo, klaar was die op mat zwarte 16” Azev A met weer de bekende Nankangs haha.




Vervolgens een maandje of 3 gereden en geschorst om de puntjes op de i te zetten en klaar te maken voor het RDW.




Nog een nieuw setje wielen gekocht 17” Rover ZR straights met 185/35/17 en wat spacers rondom geplaatst.




En nadat ik vorig jaar in Augustus MIVW heb bezocht voor de zoveelste keer, had ik het een beetje gehad met meetings en show en shine gebeuren.. tijdje getwijfeld wat ik nu eigenlijk wilde, auto te koop aangeboden, toch maar niet verkocht en toen besloten te doen wat ik altijd wilde doen.. Ringtool bouwen !

Zoals die erbij stond:



Vervolgens begonnen met het complete interieur eruit te trekken. Op dit moment is die volledig leeg. Alles netjes gespoten nog en kabelboom uitgedund. Ook achter het dash verschillende kabels eruit gehaald en deuren leeggehaald.




Twijfel nu alleen nog of ik er lexaan ramen in zet of het originele glas laat zitten.

Achterklep is ook ontdaan van verschillende dingen zoals ruitenwisser, sproeier en het slot.




Het boren in de carrosserie was een apart moment.. Altijd zuinig geweest op de auto en nu zet je er de boor in haha.

Rolkooi opgehaald voor niet al te veel geld, hier even los in de wagen gezet en ziet er meteen super uit haha.










Wielen die eronder komen zijn 15" Azev A met 195/50/16 Federal 595RS-R, onderstel wordt PU icm een AP schroefset.

Remmerij laat ik gewoon G60, alleen worden de spullen geupgrade zoals Zimmermann schijven met Ferodo remblokken en staal omvlochten remslangen.

Motorisch blijft het bij de VR6. Accu wordt achterin geplaatst met een hoofdstroom schakelaar ertussen.

Interieur wordt een deepdish stuur, 2 kuipstoelen, 6-punts gordels en er komt een schakeltoren in ! Thats it haha!

Verder heb ik nog een hele lijst met spullen liggen die ik nog moet aanschaffen, maar ik heb er sowieso geen haast mee. Ergens in 2017 of 2018 wil ik er wel eens mee de weg op. Voor nu red ik mij wel met mijn daily MK2.
__________________
MK2 CL VR6 vwclubparkstad.nl
Reply With Quote