View Single Post
  #5  
Old 08-11-2018, 21:39
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

De kabels zijn goed gangbaar en staan niet te strak. Zit zelfs een beetje ruimte op om dit te voorkomen. heb ze ook al zijn ze nieuw van binnen gesmeerd om dit soort ongein te voorkomen

de aslastregelaar heeft niet met de afstelling van de remzuiger te maken. deze bepaald hoeveel remdruk (vloeistof) er naar de zuigers gaat als je het pedaal indrukt. in ruststand kan deze zover ingedrukt worden als het kan zonder dat de remmen gaan slepen. ze stand veranderd niets aan de stand van de remzuiger in ruststand.

Arige, arie?
ik snap wat je bedoeld met de geleide pennen. Deze heb ik al uit elkaar gehad en deze geschuurd, gevet en lopen dus soepel. dit is is het probleem gelukkig niet. Wel is de ruimte tussen de blokken en schijf het probleem, dit is er namelijk niet na het aantrekken van de handrem.

ik zelf begin te denken dat ik te veel ruimte laat tussen het blokje en schijf. ik laat namelijk 0,5 tot 1,0 mm ruimte tussen blok en schijf. Ik denk dat het de helft moet zijn omdat het handrem stelmechanisme deze ruimte weer opvult. Theorie: als ik de vrije ruimte halveer, dan stelt de handrem zich niet. deze kan dan geen slag maken. Ik ga het eens proberen..
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote