Thread: Zieron28
View Single Post
  #12  
Old 27-03-2018, 23:33
Zieron28's Avatar
Zieron28 Zieron28 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 101
Default

Deze maand is de Polo 18 jaar geworden en als verjaardagscadeau blanco gekeurd! Ik heb de voorbije 4 maanden niet stilgezeten en wat kleine aanpassingen gedaan. De koplampen zijn vernieuwd omdat het plastiek volledig verweerd was door de leeftijd. De pinkers heb ik ineens ook vervangen omwille van het kleurverschil, enkel nog de gloeilampjes vervangen want die zijn niet meer oranje... De stootlijsten rondom zijn ook verweerd door de leeftijd en ik heb beslist deze allemaal te herspuiten met plastidip. De stootlijsten in de achterbumper zijn reeds gedaan maar door het slechte weer in Belgiƫ en een aankomende verhuis loopt de rest wat vertraging op... De stootlijsten zijn ooit geplaatst door mijn garagist maar bij plaatsing hebben ze de lak beschadigd. Ze hebben dit proberen retoucheren met een lakstift maar het resultaat was niet om aan te zien. Ik heb dan maar het heft in eigen handen genomen en ben zelf met een lakstift aan de slag gegaan. Dat heb ik toch snel opgegeven en ik ga ineens de volledige achterbumper herspuiten. Redelijk ambitieus met spuitbussen maar hier ben ik wel ervaren in. Vandaag alvast de primer en blanke lak gaan halen, de kleur zelf bestel ik volgende maand. Het resultaat post ik later. De Polo is deze maand jammer genoeg van de krik geschoten. Gelukkig zonder veel erg maar er is schade wat ik ga herstellen. Aangezien de Polo dan toch omhoog staat ga ik ineens de dorpels behandelen met rutex uit voorzorg ( staat dag in dag uit buiten ). Verder komt de schroefset er terug onder ( 1cm lager dan voordien ), wordt opnieuw uitlijnen, volledig polieren en het interieur krijgt ook eens een goede beurt. En om het lijstje helemaal af te maken komen er dit jaar eindelijk velgen!

Koplampen voor:




Koplampen na:




Stootlijst in plasti dip:




'Schade' aan dorpel:


Reply With Quote