View Single Post
  #233  
Old 29-06-2016, 09:31
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Hoe het rijdt?

De 1e versnelling is om te parkeren, de auto reageert tamelijk fel, en door de 1e versnelling ben je erg snel doorheen.

Vertrekken in de 2e versnelling werkt het beste, en als men op een beschaafde manier vol intrapt, spint hij met de wielen... omdat er te weinig aslast voren is.

Na de 3e versnelling zijn er geen problemen, en ik heb al 100 km/h met de auto gereden.

Ik heb hem pas na de lange proefrit laten uitlijnen, maar voor het uitlijnen voelde hij extreem onderstuurd, wat ook te verwachten was.

Wat heel raar is: de remmen waren origineel vrij klein, dus de rembekrachtiger en -cilinder ook .. maar desondanks remt het met de G60 klauwen perfect?

De planning is om het komend weekend naar Aldenhoven met de auto te gaan.

http://www.efr-germany.de/

Daar ga ik er achter komen wat hij op de 400m doet.

Verder rijdt hij prima. Men moet wel opletten met toerentallen: na ongeveer 2000 RPM wordt het critisch vanwege fluxverzwakking, dat is namelijk geen makkelijke zaak voor de controller... en als men te vroeg te hoog schakelt, moet de motor veel koppel leveren, wat dus hoge stromen betekent. De stator van de motor is watergekoeld, maar de rotor... is nauwelijks gekoeld. Overhitting van de rotor, en dus de magneten, lijdt tot verlies van maximumkoppel.

Men moet dus het hoeft er bij houden tijdens het rijden. En dat vind ik goed. Ik vind comfort niet noodzakelijk.

Ps. De dragrace in Aldenhoven is niet heel duur. Als mensen er interesse in hebben - iedereen is daar welkom
Reply With Quote