View Single Post
  #3  
Old 15-04-2018, 21:30
VWJW's Avatar
VWJW VWJW is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2016
Posts: 35
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Is de riem voldoende gespannen? Piepen van de riem is meestal als hij niet genoeg spanning meer heeft, of als de rubber zodanig versleten is dat deze niet meer genoeg grip kan leveren. Gezien de riem onlangs vervangen is blijft da riemspanning dan over. Kijk ook eens of er geen contaminatie is, vet of olie op de riem of de poelies. Daarvan zal die namelijk ook gaan slippen. In dat geval riem vervangen en poelies goed schoon maken.

Blijft nog de mogelijkheid over dat het geen riem is die doorslipt, maar dat iets anders een gelijkaardig geluid maakt.

Begin met te checken of het wel degelijk de riem is die doorslipt. Daarna zou ik de riemspanning controleren.

Weet je welke riem er nu op zit? Op de riem staat normaal een nummer, hoogstwaarschijnlijk ziet die er in jouw geval zo uit: '6PK(X)XXX' waarbij er getal in de plaats van de X'jes zal staan.


Bedankt voor je reactie,
Ik kan de riem net een kwart slag draaien en ik heb hem ook iets straker gehad maar dat deed ook niks . Ik heb de riem er ook af gehad en de motor laten draaien, toen was het geluid wel weg. (dus het komt daar ergens vandaan).

Er zit een 6PK894 riem op van Continental.

Zou het van de poelies kunnen komen en is het een aanrader om deze sowieso te vervangen?
Reply With Quote