View Single Post
  #2  
Old 28-02-2018, 12:04
huinkroese's Avatar
huinkroese huinkroese is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 833
Default

Haha, ik loop ook al maanden rond met precies dat idee/wens.
Je hebt vast als die Engelsman gezien die zijn bus heeft omgebouwd naar 1.8t, als niet dan hierrr:Youtube kantaal van Speedingtube

Maar er staat op vwT4forum ook een lang artikel over de ombouw (van een andere bus weliswaar): klik. Alle afbeeldingen staan nog of Photobucket maar zijn niet meer in de thread te zien.

Ik heb ook al even gekeken naar de ombouw naar DSG maar dat wordt dan nog weer veel ingewikkelder. Zover ik kan zien is er geen standaard ombouw kit, althans, Epytec heeft die niet en ik heb verder eigenlijk niet gezocht.

Ook ben ik heel benieuwd of het makkelijker is om de ombouw vanaf een 1.9 td in een t4 of 1.9 tdi in een t5 te doen omdat dat al 4-cilinders zijn.
En inderdaad de kosten zijn belangrijk, de ombouw van 1.8t in een Golf 1/2 komt zo vaak voor dat de ombouwkosten daarvan inmiddels wel duidelijk zijn maar voor deze ombouw kan ik nergens een bedrijf vinden die dat al gedaan heeft. Ben dus ook heel benieuwd naar andere reacties.

Mooiste voor mij zou zijn; 2.5 TDI en bak er uit en 1.8t met DSG op LPG er weer in. Hoef geen krankzinnig veel vermogen maar de benzineblokken die in T4 en T5 geleverd zijn nogal dorstig en lui (al hoewel er op Mobile.de een T5 R32 staat :-).
Reply With Quote