View Single Post
  #1  
Old 24-07-2020, 22:56
e90330 e90330 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 20
Default G40 motor in een Polo 86c 1.0

Ik ben dus onderdelen aan het verzamelen om mijn Polo 1.0 te upgraden naar een G40 motor. Voor de lol Ik wil het wel ineens wel goed doen.
Ik heb momenteel al de motor (met suring en kabelboom, tellers) en versnellingsbak. Wel een paar vragen:
- past een G60 g-lader erop of beter gewoon bij een G40 lader blijven? Indien G60, wat moet er dan aan de motor veranderen? Injectoren? En wat is het resultaat dan qua vermogen?
- qua intercooler: beter een geupgrade aftermarket (en zo ja, welke) of voor standaard koeling en intercooler kiezen?
- remmen: wat zijn de grootste remschijven die onder de standaard 13" velg passen? Het liefst zou ik een "big brake kit" willen aanschaffen, maar een zoektocht heeft niks opgeleverd
-ophanging: wat zijn de verschillen in ophanging tussen de 1.0 en G40? Ik ben aan een schroefset aan het denken (KW?). Zijn er verstevigingen nodig?

Is een projectje van een lange adem. Het liefst zou ik rond de 150pk willen uitkomen. Bedoeling is dan om een vlotte, goed op de baan liggende auto te hebben olm is okkazioneel een trackday meet te doen of een paar rondjes op de ring.

Bedankt voor de suggesties
Reply With Quote