View Single Post
  #29  
Old 22-05-2020, 07:54
Ralfons's Avatar
Ralfons Ralfons is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 261
Default

Zo, Gisteren mooi even tijd gehad om de boel los te halen en goed te bekijken. Geen pakkingen gescheurd of kapot, dus dat is mooi.

Gasklephuis gedemonteerd en op zoek gegaan naar het gaatje. Als je hier goed kijkt zie je het gaatje aan de binnenkant zitten. Ik houd de klep iets open. in het 'schonere' randje zie je een klein gaatje.




Hier kon ik inkomen met een stukje ijzerdraad. Dat was dus open. Van bovenaf het pijpje geprobeerd en dat was na 5 mm al potdicht. Met een boortje van 1 mm doorgeboord. Het leek echt massief materiaal van binnen. Ik denk dat er een blokkade van een mm of 5 Ã* 10 dik zat. Uiteindelijk remmenreiniger erdoorheen om 't schoon te krijgen. Getest door te blazen en ja hoor! De kleppen en binnenkant zo goed als schoongemaakt (Hier zie je het gaatje beter):




Ook de stationairschroef nog eruit gehaald. Daar kwam een stukje rubber mee uit (?) Het bovenste rubbertje is nog wel heel. Ik heb 'm gereinigd en teruggeplaatst. Dat stukje rubber kon ik niet herleiden.

De rest van het gasklephuis ook nog schoongemaakt, ziet er weer fris uit:




De boel weer teruggeplaatst en....

Een héle verbetering!! De auto bokte vaak met lagere toeren (wegrijden, gas los) Dat lijkt nu zo goed als verdwenen. Hij rijdt wat pittiger lijkt. Ook heb ik de ontsteking weer terug kunnen draaien naar de oude positie. Met de stationairschroef de boel redelijk afgeregeld. Ontsteking moet ik laten afstellen/ meten, dan weet ik of het ook echt goed is. Voorlopig ben ik dik tevreden. Eerst maar eens wat mee rijden weer om te kijken of het zo blijft.

Bedankt allemaal voor het meedenken!
Reply With Quote