View Single Post
  #38  
Old 09-06-2005, 12:49
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default slecht nieuws ...

Quote:
Originally Posted by vwspijlbus
Loopt ie weer Oke?


Woensdagavond alles weer zover aangesloten dat ik weer compressie kon meten en kon starten.
Compressie is wel goed,dus de kleppen dichten goed af ... 2e cilinder was wel iets minder, maar
dat mocht de pret niet drukken.
Starten en lopen (zoals altijd) .. warm laten draaien .. pakt goed op !! .. onder de auto gekropen,
en met een lampje gekeken naar de onderzijde van de motor ... sh*t ... hij staat toch nog steeds
te blazen tussen de cilinderkop en cilinder :frown:

Hoe warmer de motor werdt,hoe meer het zichbaar was dat hij stond te blazen,dus nu toch maar
besloten om de motor te gaan demonteren .. Brian zei dat het waarschijnlijk gewoon met slijtage
(en het constant breder en smaller worden) van de motor te maken heeft.
Nu kunnen we wel bij het lichten van de klepdeksels en verwijderen van de tuimelaarassen bij de
onderste cilinderkopbouten,maar de bovenste zitten onbereikbaar onder de koelbeplating.
Vrijdagmiddag gaat de motor er dus weer uit,en ga ik hem demonteren ... ik heb net een nieuwe
momentsleutel besteld en we gaan nu ook maar gelijk wat modificaties uitvoeren die ik wilde doen.

Er komt een type4 oliekoeler op,en dat vraagt aanpassing van de motorbeplating aan de achterzijde.
Ook heb ik nu gelijk de kans om mijn autometermeters (dwz de zenders) op een nette manier op en in
de motor te bouwen.
Ook kan ik nu gelijk de gaten (van de Webasto standkachel) gaan dichtlassen,en kom er ook eindelijk
een passende 1600 achterplaat op,waarbij de voorverwarmingsgaten (voor een standaard carburateur)
worden dichtgelast.
Scheelt weer warme lucht die nu ongevraagd de motorruimte in kan komen.

Al met al nog genoeg te doen,zo 4 weken voor vertrek naar Frankrijk
Reply With Quote