View Single Post
  #1  
Old 22-04-2015, 09:48
Erza1988's Avatar
Erza1988 Erza1988 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 28
Question Golf 2 (1986) vraagjes

Geen idee of dit de juiste plaats is om dit te posten dus moest het fout zijn, sorry!

Zoals ik bij de 'kennismaking' al zei ben ik van plan om zoveel mogelijk te leren over m'n autootje. Ik ken er amper iets van maar ben wel een type dat wilt weten hoe dingen werken en wat hun functie is. Kan soms vermoeiend zijn voor de mensen rond mij

Als het mag wil ik hier graag een aantal dingen posten die ik niet snap, weet of begrijp. Voor de pro's onder jullie kunnen er natuurlijk belachelijke vragen bij zijn maar ja, ik ben een leek

Dus...

Een tijdje geleden merkte ik dat m'n Golf 'smorgens amper startte. Als ik hem dan toch aan de gang kreeg was er geen probleem meer. Als ik hem in het verloop van de dag nog eens startte was er ook geen enkel probleem. Heb dan een beetje rondgevraagd en iemand zei mij dat het ' de klep van de carburateur' (chokeklep) kan zijn die 's morgens open staat ipv dicht. Dat het ook te maken heeft met de temperatuur. Als het koud is moet de klep dicht staan (wat niet het geval is, waardoor hij 's morgens amper start) en open mag staan als het warmer is (dus in de loop van de dag of als hij al gereden heeft). Het blijkt te kloppen want als ik 'smorgens de klep toeduw start hij perfect.

Nu... mijn vraag...

Ik snap de functie van een carburateur (lucht mengen met de naft?) maar ik snap het principe van die klep niet. Ok ja, via de klep komt de lucht binnen maar waarom moet die toestaan als de motor koud is en mag hij open staan als het warmer is (op vlak van het starten dan)? Kan een heel stomme vraag zijn maar als iemand mij dit simpel kan uitleggen ben je wel mijn held(in) van de dag

Alvast bedankt!
Reply With Quote