View Single Post
  #25  
Old 05-10-2020, 15:56
Blammo Blammo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 43
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Als je wat rond de 200pk blijft zitten zoals je zelf aangeeft dan is een kabelgeschakelde bak (02a / 02J) echt sterk zat met standaard onderdelen. Die van mij is de bedoeling ergens rond de 250-300pk en 350-400nm mee te draaien en die bak is ook standaard, op een boutset in het diff na.
Ik ken iemand met een tdi pompverstuiver diesel in het vooronder met meer dan 500nm koppel en dat gaat ook al heel lang goed met zon bak. En die wordt niet gespaard zegmaar.


Daar neig ik dus ook zelf naar! Al is het maar omdat ik het pookgedeelte heel anders wil. Ondanks dat het normale fiat 127 lijkt van binnen, zit alles op een andere hoogte en plek. Ik moet toch naar een andere pook kijken, want ik gebruik nu een stangen systeem met veren en scharnieren. Dat verdwijnt natuurlijk. Daarvoor in de plaats is een kabelbak handiger, omdat dat mij in staat stelt de schakelpook te verplaatsen. Als ik namelijk naast me kijk als ik op de stoel zie, zie ik mijn B stijl. Nu heb ik een pook van meer ongeveer een halve meter lang, met kortere overbrengingen die ik zelf heb moeten maken op de bestaande kogel, maar dat is natuurlijk wel handiger.

Bij mij is het dan ook nooit de vraag hoeveel vermogen iemand moet hebben, maar hoe lang iets heel moet blijven. Daar gaat het geld in zitten. Vermogen maken is simpel.
Reply With Quote