View Single Post
  #8  
Old 28-09-2017, 09:46
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Ik heb onlangs een KR helemaal opnieuw opgebouwd en laten reviseren.
Ferea kleppen erin (bewerkte klepstelen voor meer flow) , overmaatse zuigers erin en poorten bewerkt. Ook heb ik alles laten balanceren.
Alle pakkingen , boutjes ,moertjes en slangen etc vervangen.
Loopt super mooi en prachtig stationair.

Hetzelfde wil ik ook ooit met de DX doen , die loopt prima maar wat rauwer.
Die heeft een kop revisie gehad en EPS uitlaat met spaghetti spruitstuk.

Wat mij opvalt is dat mensen de DX niet snel vinden , ik vind de mijne echt wel snel zeker tot de 100km/h en ook erg sterk onderin.

Als je een motor toch laat reviseren laat meteen alles balanceren , in de mijn KR zat veel onbalans , vooral in de krukas en vliegwiel. Ook de aanbouw delen zoals koppeling laten doen.

Daarnaast is de k-jetronic een prima injectie systeem , maar is nu oud.

Een grondige schoonmaak beurt , alles in de ultrasoon , alle dichtringen , pakkingen vervangen en daarna met nieuwe injectoren , brandstofpomp en nieuw filter in elkaar zetten. Afstellen met brandstofmeter volgens VW specificaties evenals CO , ontsteking en stationair toerental en het loopt prachtig ,snel ook nog en zuinig (mk1 GTI 1:11,5-12 / mk2 16v KR 1:12,5)

Mijn mk1 gti heb ik al ruim 13 jaar in mijn bezit , ook na vele maanden stilstaan is het meteen starten en lopen. De KR hetzelfde verhaal. Kortom ik zou nooit aan carburateurs beginnen. Ik tank overigens alleen maar BP98.

Groet Yal
Reply With Quote