View Single Post
  #164  
Old 19-09-2019, 16:14
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by robertoal
Allereerst: vakwerk! Zo ongelooflijk mooi gemaakt!

Vroeg me af: hoe je het achter subframe gemonteerd hebt; is die dunne plaat sterk genoeg om de krachten op te vangen? Je hebt natuurlijk die 'tent' gemaakt voor de versteviging, maar is dat genoeg?
Bereken je dit soort dingen? Of gaat het meer op basis van je kennis en (jarenlange) ervaring?
Niet om af te kraken natuurlijk, ben simpelweg oprecht benieuwd


Ik was al even niet meer op dit forum geweest en ben wat laat met mijn reactie !

Die zogenaamde tent is zeker niet genoeg en er komt nog een dwarsbalk onder voor het montagepunt voor aan de achterkant en zal ook meer stevigheid in de vloer brengen en is een terechte vraag

Ik begin met een plan en moet daar stap voor stap naar toe werken waardoor het tussendoor wat vreemd of niet sterk genoeg kan lijken idd.

Ik heb mijn scholing en werkervaring bij verschillende bedrijven mee voor het werk wat ik nu doe en daar naast werk ik inmiddels al meer dan 30 Jaar aan de auto's waarvan nu ruim 11 Jaar fulltime. Het oogt natuurlijk mooi als alles met buizen enz word pasgemaakt, maar omwille van de regelgeving probeer ik alles zo veel mogelijk bij het origineel te houden en maak daarom veel uit plaatwerk en probeer ik de belangrijke delen zoals de chassisbalken in takt te houden waardoor mijn werk er vaak anders uit zal zien dan hoe anderen het zullen maken waarschijnlijk. Het nadeel van hoe ik werk is dat je er aan het einde maar weinig van terug ziet en waar deze Golf 1 een goed voorbeeld van is denk ik aangezien hij aan de buitenkant origineel zal blijven en er ook weer een origineel interieur in komt te zitten
Reply With Quote