Thread: Project Kanarie
View Single Post
  #1  
Old 14-03-2018, 14:34
Tuinhek Tuinhek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 200
Default Project Kanarie

Na lang mee gelezen te hebben hier, is het nu tijd om zelf ook maar eens een topic aan te maken.

Ik ben Arne, 24 jaar. Zit in mijn laatste jaar van hbo werktuigbouwkunde. Woonachtig in de mooiste provincie van ons land , Groningen. Ondertussen alweer zes jaar in bezit van mijn eerste auto, de golf MK1.

Ik heb sinds mijn achttiende een golf 1, aangestoken met het met het Volkswagen virus door mijn zwagers moest ik een zelf ook een hebben, het liefst een golf 1. Dat werd een gele omdat deze is algemene staat gewoon erg goed was. Deze kreeg als snel door de kleur de bijnaam de kanarie.

Nu na zes jaar met veel plezier rond gereden te hebben. Kwam de golf afgelopen winter niet meer door de apk door laswerk bij de achterophanging. Dat was een goed punt om te beginnen met het echt opknappen van de golf. In mijn loopbaan is de golf al overgegaan van een 1.1 liter naar een 1.6 liter diesel. En vanuit daar weer door naar een 1.8 liter EV motor, welke momenteel nog steeds heel goed bevalt.

Bij aanschaf zag deze er ongeveer zo uit:





Na een verlaging en een paar andere opties:



En een foto van afgelopen zomer:



Het plan is om als eerst het al het laswerk aan de achterkant op te knappen, en ondertussen alle onderdelen die gedemonteerd zijn op te knappen. Aangezien ik student ben en geen enorm budget heb en de werkzaamheden op stage mag doen, is het compleet demonteren helaas geen optie. Dus dan maar een kleine delen per keer.

De eerste stap is:
- Wielrand rechtachter
- Wielophanging rechtsachter
- Dorpel rechtsachter
- Wielkassen (achterkant) schoonmaken + eventueel herstellen.
- Achteras en tank schoonmaken+lakken

Het doel ligt om deze zomer de golf nog weer apk gekeurd te hebben.
Reply With Quote