View Single Post
  #1  
Old 21-01-2008, 18:08
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Talking Fietsen jullie ook?

Ik heb jarenlang een mountainbike (Giant ATX 830) gehad. Veel aan geprutst en voorzien van dure onderdelen en na verloop van tijd begon het Freeriden mij steeds meer aan te trekken...

Volgas overal vanaf door bossen, heuvels, maar ook door centrums en steden. Geen trap was te hoog of te steil en altijd zonder helm of andere beschermende kleding

Totdat ik werd aangereden door een auto en de fiets totall loss was. Geld gekregen van de verzekering, nieuw frame gekregen, maar verkocht omdat ik voor de resto van mijn ex golf 1 aan het sparen was...

Onderdelen beetje bij beetje verkocht, en niet echt meer wezen fietsen...


....Totdat mijn oude klasgenoot zijn fiets te koop aanbood aan mij. Deze was voorzien van een Noleen Downhill voorvork welke ik ooit had gekocht.

De fiets gekocht voor het luttele bedrag van 35 euro, gestript en het frame en voorvork in een grote doos in de garage opgeborgen...om ooit weer een keer een nieuwe fiets te bouwen.

Vandaag dus begonnen aan de fiets. Het frame (Giant ATX 840) had ik al helemaal kaal gehaald met de welbekende GAMMA verfafbijt en is vandaag gespoten in de kleur : Motip Matzwart

De voorvork ligt inmiddels ook helemaal uit elkaar en wordt ook matzwart gespoten. Eigenlijk ben ik van plan de hele fiets matzwart te maken.

Ik zit te denken aan een schakelgroep van Shimano XT en de remmerij moet ik nog even bekijken. Misschien de -voor mij- vertrouwde Magura HS33 hydraulische remmen.

Qua banden zal het wel weer lekker breed worden. Zit te denken aan een maatje 2.34

Zal van de week wel eens wat foto`s posten van de fiets in opbouw en een foto van mijn verbouwde Giant die ik krom heb gereden tegen een auto...


Hebben jullie ook een soortgelijke hobby?
Reply With Quote