View Single Post
  #6  
Old 02-11-2020, 17:00
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

volgens mij hadden ze het ergens in 77 modeljaar 78 wel onder controle ,was een extra slang of pijp naar het luchtfilter wat anders was..
de eerste bouwjaren hadden ook wel eens een andere brandstofpomp van het merk CAV
trokken ze wel harder,verbruikten ze meer..en als je het contact afzette ,was het alsof je nog een keer gas gaf..
ook moest je bij de eerste jaren gewoon 30 seconden voorgloeien..volgens mij pas bij de 1,6 dat dat rapper ging..
maar uiteindelijk waren ze volgens mij de eerste fabrikant die een compacte voorwiel aandrijver had met dieselmotor..en wat later met een 4+E bak ook gewoon 1op20 liep..
das nie iets van moderne TDI's..dat was toen al..
ik heb overigens jarenlang naast mijn GTI heel tevreden gereden met een ex belgische Rabbit LX turbo diesel uit 83..zwart ,origineel schuifdak..
nadat ik de originele CY opgeblazen had ,heb ik er een turbodiesel intercooler ingegooit van een Golf2 GTD..lel van een Iveco itercooler erop..stuurbekrachtiging van een cabrio ,GTI onderstel met Bilstein poten en H&R 40 mm veren ,schijven rondom,van voren 256mm..GTI interieur ,15 inch ATS cups etc etc..zal een 90pk geweest zijn zoiets
was bijna zo rap als een GTI liep 190 op de klok ..en constant 1 op 16 ..
mis dat ding soms nog..al bleef ik bang dat ook hij een keer op de loop zou gaan..ging nergens over natuurlijk..zat tussen mijn oren ..
had niks meer gemeen met een 75er ..maar dan nog..
Reply With Quote