View Single Post
  #1  
Old 26-06-2020, 20:00
wilmardo's Avatar
wilmardo wilmardo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2020
Posts: 11
Default Roest voorkomen en behandelen in de deuren

Mocht deze vraag al eerder beantwoord zijn, hoor ik het graag maar ik kon met de zoekfunctie en Google niet veel goede informatie vinden.

Graag zou ik nog heel erg lang van mijn Golf 1 genieten en wil daar graag alles aan bijdragen.
Nu heb ik wat beginnende plekjes onderin de deuren, nu is dit een bekend probleem en zou graag willen voorkomen dat de hele deur doorroest.

De vorige eigenaar heeft de binnenkant van de deur gespoten met iets dat lijkt op primer maar dit heeft niet heel goed gehecht. Je ziet de originele kleur er op een heel aantal plekken doorheen en er vormt zich al weer roest.
Zie hier onderin de deur, het grijze is de primer, het groene (inari silber) is de originele kleur en het bruine is roest.




Heeft iemand een goed idee hoe ik de roest kan behandelen en daarna voorkomen? Opschuren van de roest lijkt mij lastig doordat het onderin het portier zit.

Voor het voorkomen heb ik Mike Sanders vet of Canuba Wax gezien maar gaat dit bij de MK1 niet de drainage van de deur verstoppen en maakt het het probleem alleen nog maar erger doordat het water dan in de deur blijft staan?

Tot slot zijn er nog specifieke MK1 dingen om te doen om roest te voorkomen? Ik kwam laatst tegen dat de plastic binnenschermen van een '83 of een cabrio ook passen in de voorschermen van een 1 dus die staan op het lijstje. Maar ik hoor graag nog meer tips
__________________
- '79 Golf 1 MX 1.4 8v (AEX)
Reply With Quote