Thread: Golf Limited
View Single Post
  #128  
Old 23-02-2015, 18:44
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Rinus66
De 912 van de jaren 90/00, gaat wel goedkomen.



Een 912 uit 90/00 snap ik niet helemaal

De oude 912 is niet erg geliefd en zal altijd in de schaduw blijven staan van de 911. Hij schijnt wel veel beter te rijden dan de 911 door het lagere gewicht achterin.

De eerste dino is in 4 jaar tijd van 25K naar 350+K gegaan.

Er zijn veel te veel Porsches waardoor de Porsche markt straks verzadigd is. Elke rotte 911 word weer opnieuw klaar gemaakt waardoor deze markt vanzelf weer in elkaar zal storten net als met de Jaguar E-Type

Ik ben bij verschillende auto's wezen kijken zoals een 911SC en een Ferrari 348 die ik zelf erg mooi vind, maar hij zit voor geen meter.
Heb nog serious gedacht aan een Beetle RSI en ben bezig geweest met nog een hele mooi 964 die ik het liefst zou hebben gekocht, maar zijn minder verstandig dan deze. In Liere staat er nog 1 bij Stolze of zo, maar is knijter verrot. Er zitten platen onder gekit en genageld enz. enz. Na een poosje zoeken trof ik deze te koop in Belgie. Hij stond er om 11 uur s'avonds op en ik heb hem de volgende morgen meteen gebeld en s'middags gekocht.
Er is veel zooi op de markt en het is de sport om er een mooie tussenuit te kopen.

Deze Ferrari is de enigste Ferrari ooit getekend door Giovanni Bertone waarvan het bedrijf in 2014 falliet is gegaan. Bertone is ook de tekenaar van de meeste Lancia Stratos, Lamborghini Countach enz wat goed terug te zien is in deze auto.

Er zijn er in totaal 820 Stuks van gemaakt speciaal voor de Italiaanse markt.
De eerste V8 ooit door Ferrari gebouwd
Kleinste V8 ooit in een productie-auto geleverd
Vernoemd naar de zoon van Ferrari die is overleden aan een ziekte.
De vorige Dino was een samenwerking tussen Fiat en Ferrari waar Fiat de motor etc produceerde en de Dino een op zichzelf staand merk was. Deze 208 en 308 GT4 Dino is volledig door Ferrari gebouwd en ontwikkeld en heeft dan ook de originele Ferrari logo's ipv de Dino logo's enz. enz.
Hij is bijzonder in de Ferrari geschiedenis waardoor ik denk dat hij het straks goed zal gaan doen.

Dit ding klopt perfect op papier en verzamelaars zullen deze steeds meer weten te waarderen. Zeker omdat de Dino hier voor giga is gestegen in waarde, zal deze hier zeker achter aan gaan aangezien deze veel beter rijd, een echte Ferrari is en tevens de 2e en laatste Dino is ooit gemaakt.

Ik houd jullie nog wel op de hoogte
enkel een keer overgespoten, maar nog nooit gerestaureerd wat nu de nieuwe mode is onder de verzamelaars.

Ik persoonlijk heb niet zo veel met dit merk en ben net zo gelukkig of misschien wel gelukkiger met de Golf mk2 waar ik mee bezig ben

Deze heb ik gekocht en is in een zeer goede en ongerestaureerde staat:























Reply With Quote