View Single Post
  #1  
Old 29-05-2011, 13:27
Wimpel91 Wimpel91 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 134
Send a message via MSN to Wimpel91
Default Wimpel's Golf 1 1978.

Dag allen,

Ik zal mezelf eerst eens voorstellen, de naam is Willem-Jan, 19 jaar jong ( bijna 20 ) en zit in het 3de jaar Bedrijfseconomie. M’n eerste auto was een Kever uit 1982, omdat ik dagelijks een auto nodig had, heb ik deze geruild tegen een Golf 3 1.8 uit 1995. Die er zo uit zag :




Toch wou ik weer graag een oldtimertje dus de Golf 3 heb ik een tweetal maanden geleden verkocht. Vorige week wezen kijken bij een Golf 1 uit 1978 met werk maar opzich wel een goede basis. De deal gesloten en gister de Golf opgehaald

Specs:

* Bouwjaar 1978 dus met kleine achterlichten en chrome bumpers
* Gereviseerd 1.5 blok met een 3traps automaat
* LPG installatie ( goedkoper rijden dan dit kan niet )
* Schroefsetje
* EXIP honingraat velgen
* Imperiaal op het dak
* Blauwe platen

De plannen:

* Auto loopt nu alleen nog op LPG, zie topic nr. 85913. Daar ga ik eerst mee aan de gang. Verder andere gebreken aanpakken zoals de toerenteller en km/h teller die niet werken en nog wat andere kleine dingen.
* Auto hoogglans wit rollen ( lak ziet er niet uit nu ), gaten in de achterklep dichtlassen en gelijk alle plekjes aanpakken
*De randen van de velgen polijsten en de harten zwart spuiten
*RVS einddemper fixen, CL lipje, achterbumper proberen uit te deuken of een nieuwe op de kop tikken.

Genoeg werk voor de komende tijd lijkt me zo

Als laatste een foto van hoe ik hem gekocht ( foto is van de vorige eigenaar ) De vorderingen ga ik uiteraard bij houden in dit topic.


__________________
\
Reply With Quote