View Single Post
  #5  
Old 16-04-2017, 13:47
Nielzzz Nielzzz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 16
Send a message via MSN to Nielzzz
Default

Quote:
Originally Posted by arnus71
Goed onderhoud geven!

Olie kan ook van de klepdekselpakking komen en is snel vervangen. Gooi er nieuwe veren (en dempers) onder of een schroefset. Dan weet je dat het voorlopig goed zit.

Zijn wel hele fijn auto's verder!

Het komt niet uit de klepdekselpakking heb ik gezien.

Quote:
Originally Posted by R-oy
Kleppendeksel is bij deze anerobisch dus die lekt vrijwel niet met uitzondering van de 16v modellen. 'T zal of bij het carter eruit komen. Is het schroefdraad van de oliefilter nog wel oke?

Qua onderhoud kan het zoals bij elke auto tegen zitten of meevallen. Doorgaans worden deze wagentjes ingeruild met achterstsllig onderhoud.

Het betreft idd een 16V met motorcode AUA.
Het schroefdraad van de oliefilter lief gewoon goed. Ik kon de nieuwe er makkelijk op draaien.
Deze heeft helaas ook achterstallig onderhoud blijkt.


Quote:
Originally Posted by huinkroese
Die 16v van mij lekte olie en verbruikte het soms heel veel. Weet de code niet precies meer maar was ook 1.4 16v. Het rijdt prima als het allemaal werkt. Die van mij door een sloper laten opkopen die 'm een week later weer voor €1000,/ meer te koop zette dus met terugwerkende kracht was het misschien de moeite die toch aan te hebben gepakt.
Ik heb overigens een 3L staan die er komende week uit gaat (nu écht) endaar heb ik of een nieuwe, nooit gemonteerde, FK AK street schroefset voor. Die past ook onder jouw Lupo. Mag je voor €200,- hebben, PM maar bij interesse.

Een schroefset wil ik niet. Ik monteer nu eerst gewoon een nieuwe veer achter, en zie dat ik het autotje in ieder geval eerst goed lopend heb.

[HR]

Update:
Gisteren ben ik verder gegaan. Met een paar bussen remmenreiniger ben ik het blokje te lijf gegaan.
Ik heb het sierkapje met de text "1.4 16V" er af gehaald, de luchtfilterbak er af gehaald.
Om die er af te halen moet de slang van de catherontluchting er ook af. In deze slang zag ik meteen een wit/bruine baggerbende zitten.
De slang komt uit op een plastic bak achter aan het blok. De slang heb ik er af gehaald, en schrok nogal van de wit/bruine bagger.
De slang heb ik vol gespoten met remmenreiniger, en uitgeblazen met lucht. De bagger in dat plastic bakje heb ik met doekjes voor ze ver het ging er uit gehaald.
Het vreemde is dat is aan de olievuldop 0,0 van die wit/bruine bagger heb.

Weet iemand wat de plastic bakje aan de achterkant van het blok is en/of doet?

*Heeft iemand nog een achterveer te koop? .
Reply With Quote