View Single Post
  #12  
Old 18-05-2020, 13:26
luiwammes luiwammes is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2020
Posts: 49
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Hoewel VW behoorlijk plug & play is (zeker vergeleken bij andere merken) is de mate van plug & play die jij verwacht toch wat te hoog.



Hierin hebt u gelijk.
Dat is het nadeel als je een kameraad uit het VW-milieur hebt die je vertelt via whatsapp dat een Golf in het algemeen zeer plug&play is.
Maar ik mag natuurlijk niet teveel verwachten


Ik heb intussen ook effe via het schema op de website 'a2resource' de stekkers U1 en U2 nagelopen en alle kleuren effe bekeken.

Ik heb deze 'kleuren-kabelboom' en de Golf 2 tellerklok hier bij me thuis liggen. Dat kon ik snel doen.
De auto zelf staat hier 20km vandaan.
(en officieel ben ik nu van thuis uit aan het Corona-werken)


Alle kleuren in mijn gekleurde kabelboom komen overeen met het schema.
Behalve eentje : op U2/05 zou een violet-kleurige kabel moeten zitten.
Deze is volgens het schema de "Low Level Coolant Sender"

Echter bij mij zit daar een rood/witte kabel op. En dus geen violet zoals het schema voorschrijft.










Voor het overige komen alle kleurtjes dus mooi met elkaar overeen.


Op stekker U1 zit op pin 05 ook een rood/wit kabeltje. Hier is dit van de "Low Oil Pressure Switch".

En dan rijzen er enkele vragen :
- Zou de rood/witte kabel op fiche U2 dezelfde functie hebben als op fiche U1?
- Zijn beide kabels misschien intern in de zekeringenkast of intern in de tellerklok verbonden ?
- Of is dit gewoon de violet-kabel met een ander kleurtje en heeft deze dezelfde functie, namelijk "Low Coolant Level Sender"
- Of is dit 'rood/wit-zijn' gewoon toeval ? En heeft deze kabel nog een geheel andere functie.
- Is misschien het schema op de website fout m.b.t. deze kabel
- Zou het kunnen dat rood/wit gewoon voor een interne storing zorgt En dat dit dan de oorzaak is waarom de tankmeter het niet doet.




Ik hoor het jullie al zeggen : ==> METEN = WETEN

Ik moet dringend op uitstap en de functies van al deze kabeltjes eens even nameten en testen.





Ik wil iedereen die hier een reply op geeft OPRECHT en UITERST bedanken.
Bij iedere reply leer ik weer iets bij.
En dat is nuttig, maar ook gewoon fijn.



Eén ding heb ik met zekerheid geleerd.
Ik een VW van de jaren 80 / 90 zit toch best wel meer logica en technisch inzicht verwerkt dan in de opeltjes en 2pk'tjes van de jaren '70, die ik tot op heden de eer heb gehad te leren kennen.
Reply With Quote