View Single Post
  #19  
Old 23-01-2021, 12:28
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by luiwammes
Dat lukt wel hoor.
Enkel de rechtse aandrijfas is vervangen.
Tijdens de 5km proefrit verliep alles prima. Geen geluid, geen geknars of geklop. En bewegen deed die vlot hoor :-) voor zover dan kan met een platte diesel.

Maandag moet ik er 100km mee naar mijn werk.
Daar gaat hij in de stalling totdat ik een avondje vrij heb om ook even de aandrijfas aan de linkerzijde te vervangen door dat nieuw exemplaar.

Waarschijnlijk ga ik dat uitstellen tot maart.
Dan monteer ik ook ineens de schroefkit en de set zomervelgen.
Dan moet ik geen 2 keer hetzelfde werk doen.

Inderdaad als je enkel rechts vervangt werkt het. Maar jij zei "Zaterdag ga ik dan ter plaatse buiten op mijn oprit de Golf vooraan opkrikken en ga ik de L aandrijfas uitwisselen" en dat zou van z'n leven niet gewerkt hebben. Wist niet of het een typfout was of niet, dus wou er toch even voor waarschuwen, voor het geval dat..

Je kan trouwens perfect zo rondrijden met die linkse aandrijfas hoor, als je geen geluid hebt aan die kant gaat die niet morgen plots stuk vliegen. Er zal waarschijnlijk aan de rechterkant eens een hoes gescheurd zijn waardoor die daar zonder vet heeft gelopen en dus meer sleet had. Ik zou gewoon lekker doorrijden zo, en als je helemaal niets van geluid meer hebt zou ik die linkse as zelfs terugbrengen naar de winkel. Is niet echt iets wat je normaal preventief vervangt, omdat bij het stuk gaan altijd eerst een periode komt waar je geluid krijgt. Kan je dan vaak nog een paar duizend kilometer mee voortrijden weet ik uit ervaring.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote