View Single Post
  #331  
Old 29-04-2019, 17:08
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
In het schema zie ik dat er ook in Connector D, pin 4 een 'alternator exciter wire' zit, en deze connector in pin 16 zoals jij beschrijft een zwart/rode draad zit. Volgens het schema is deze draad de achteruitrijverlichting schakelaar.

Wat betreft je fan, omzeil de schakelaar eens door 12 V direct op de stekker van de termoschakelaar te zetten! Mocht de fan dan draaien, ligt het aan je schakelaar, zo niet, dan ligt het aan je bedrading!

Check ook even de eerste (groene) zekering in je zekeringenkast, 30 Ampere, is van de Fan. En het relais op plaats 5, die gaat over je Fan! Waar kom je ergens uit de buurt, wil best een keertje met je meekijken mocht je er niet uitkomen


@RobertVoorst

Hier ben je zelf even niet meer mee denk ik.
Had ondertussen al ontdekt dat ik de oude zekeringkast heb, mijn gti is van 4de maand 1982 de nieuwe zekeringkasten beginnen als ik het goed heb vanaf de 8ste maand.
Dus 15 zekeringen( zo van die staafjes nog ) en geen 22 zoals in de nieuwe zekeringkasten.
Heb ook geen aparte relais voor de fan, dus ook geen groene zekering van 30A
De fan is eigenlijk aangesloten aan de fiche, die vertakt is naar de thermoswitch en naar de batterij, dus een gesloten circuit zeg maar.



Heb de thermoswitch er eens uitgehaald en getest in de waterkoker, en hij geeft pas contact als de waterkoker al bijna is afgeslagen, en op de switch staat 85°-95°, dus werkt niet meer goed volgens mij.
Nu ivm mijn kleine ic is het beter denk ik dat ik één bestel van die al vroeger zou opspringen.

Je mag zeker eens komen om de bedrading te bekijken en ermee te helpen, want het is een soep volgens mij.
Maar ik ben wel van Lier in België.

Dus als het niet te ver voor je is graag
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote