View Single Post
  #557  
Old 22-07-2020, 11:43
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Gisteren langere inlaatbouten gescoord om de phenolic spacer te kunnen monteren. Natuurlijk paste er geen drol van dus nog een half uur aan het dremelen geweest, daarna eindelijk pas!




Hmmm.. Hier mist iets..




Zo was het toch?




Motorblok van de bok afgehaald om het vliegwiel te kunnen monteren, was even prutsen met het vastzetten van de vliegwielbouten want die draaien natuurlijk gewoon vrolijk rond met de krukas. Dop 19 met een flinke buis eraan aan de krukasbout zijde vastgezet met een poelietrekker om te voorkomen dat de dop eraf schoot did the trick:




Daarna verdeler eraf, 4 liter inloopolie erin (3,5 in de pan, 0,5 in het filter) en gas met de boormachine. Alleen toen gebeurde er niks....

Dan gaan er echt ineens van alle scenario's door je hoofd Oliedrukschakelaar op het filterhuis er maar eens af en kijken of daar olie uit komt. Boormachine op de pomp maar geen druppel olie, toen kreeg ik het wel een beetje warm.

Dan nog maar 1 keer proberen met de boormachine op de hoogste gang.. en drie keer raden wie er precies boven het gat van de oliedrukschakelaar hing. Juist, mijn rechterneusgat. Die roest de komende paar jaar gelukkig niet meer

Oliedruk sensor er weer op en nog eens proberen, olie komt naar de aanvoerleiding van de G-lader dus ik ben positief dat de kop olie krijgt.




Om toch 100% zeker te zijn toch de kleppendeksel er maar even afgehaald. Alle stoters hadden netjes een plasje verse olie ernaast liggen, dus die kan met een gerust hart weer dicht!

Nog even nieuwe koppelingsboutjes scoren en dan kan de bak erop


Reply With Quote