View Single Post
  #116  
Old 02-11-2021, 10:26
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,006
Default

Omdat ik de golf graag rollend wil hebben en ik een keer wat anders wil doen als alleen met roest bezig te zijn ben ik begonnen om de golf technisch zo ver mogelijk in orde te krijgen.

Als eerste begonnen om de vloeistoffen te vervangen, nieuwe bougies, bougieskabels, rotor, ontsteking, waterpomp en distributieset met spanrol plus dynamoriem. Tevens waren de lagers slecht van de dynamo dus deze ook vervangen.







En weer in elkaar. Wel goed schoongemaakt maar geen mooi verflaagje. Motto is functionaliteit.




Na wat proberen was het eigenlijk starten en lopen na de eerste keer proberen. Dus dat was een opluchting. Carburateur moet waarschijnlijk nog wel uit elkaar en gereviseerd worden maar dit is van latere zorg. Blokje loopt verder redelijk goed.

Wel even het klepdeksel (nieuwe pakking), distributiekap, radiatorbehuizing gestraald en gespoten zodat het nog een beetje fatsoenlijk er uit ziet. Bedoeling is verder niet om op dit moment de motor er uit te halen maar waarschijnlijk in de toekomst wel. (dit wordt dan een project op zich) Wanneer ik wat meer tijd en zin heb ga ik nog wel de motorruimte nog wat verder fatsoeneren, schoonmaken en deels spuiten in kleur. Maar voor nu heeft dat nog geen prioriteit.




Toen verder met de rest van het onderstel. Zaken zoals schokbrekers, veren, remmen voor en achter, remleidingen koper, remleidingen flexibel, lagers, rubbers, stuurhoezen, fuseekogels etc etc worden allemaal vervangen.

Onderdelen. Hier staat nog niet eens alles van op de foto.







Uitlaat van voor tot achter:







Revisieset (alles rubbers en dergelijke nieuw) voor de remklauwen voor.







Nieuwe originele Volkswagen veren:




Vroeger deden we de vervanging met een spanbandje maar nu toch maar op de veilige manier met een verenklem:




Nieuwe schokbrekers en veren voor:




Schokbrekers plus nieuwe schijven en gereviseerde remklauwen gemonteerd. Uiteraard ook nieuwe remleidingen, stofhoezen en toplager plus rubber:





Nieuw lager in de remtrommel persen. Remtrommel verhitten en het lager in de diepvries zodat het makkelijker monteren is. Uiteraard ook een nieuwe remtrommel links en rechts:




Nieuwe remschoenen, veertjes etc:




Gemonteerd op de as met nieuwe veren en schokbrekers plus rubbers achter:




En de nieuwe remtrommel plus lagers en nieuw vet en nieuwe handremkabels plus nieuw gemonteerde uitlaat.




De auto is nu technisch zo goed als klaar dus kan weer verder met het laswerk...
Reply With Quote