View Single Post
  #2705  
Old 07-08-2021, 23:30
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Het is wel weer eens tijd voor een update hier!

Ten eerste, ik ben eind Mei voor de 2e keer vader geworden, dit keer van een zoon, Pepijn. Heel erg leuk, maar het gaat wel sterk ten koste van de klustijd Dus daarom is de auto nóg niet klaar...

Dashboard:
Het electro-folie van de originele tittentellers is inmiddels al bijna 40 jaar oud en had hier en daar beschadigingen waardoor niet alles goed werkte. Een goede originele vinden is bijna kansloos.
Toevallig kwam ik iemand op facebook tegen, "Scirocco Printed Parts" die nieuwe folies maakt, dus geen moment getwijfeld en die besteld. Kwaliteit en pasvorm zijn zeer goed!





Spiegels:
De originele "dunne" spiegels klapten op hoge snelheid steeds in, ook na diverse aanpassingen. Daarom uiteindelijk maar gegaan voor een set aftermarket spiegels. Ik ben voor een versie gegaan die zoveel mogelijk op de originele spiegels lijken ("dikke" type).
Het mooie van deze spiegels is dat het voetje net mooi het gat in de deur van de originele spiegels overlapt. De gaten komen qua afstand niet overeen maar wat slijpwerk in de deur lost dat op.
Tevens heb ik de voetjes van de spiegels aan moeten passen om de gewenste hoek van het pootje te kunnen halen, om de spiegels mooi horizontaal te laten staan.








Radiateur:
Ik heb de radiateur nog iets aangepast met 2 hoekbeugels, en een strip aan de onderzijde waar de fan op steunt. Ik heb dit gedaan omdat de fan met pinnen door de radiateur zelf heen gemonteerd zit, en de fan bij de oude radiateur naar beneden zakte doordat het alu van de radiateur te zwak is.






Waarom was die nieuwe radiateur ook alweer?
Deze is smaller en dikker, zodat ik ruimte kan maken voor een cold-air intake voor de airbox in de grill.
Voor die air-intake is niks standaards geschikts te koop omdat de ruimte vrij krap is en ik alle ruimte wilde gebruiken om zo zoveel mogelijk lucht naar de airbox te sturen. Dus moeten we zelf wat maken!

Dus eerst eens alles goed inmeten en in 3d zetten:





Dan de 3d-printer aanslingeren, en dan komt dit er na nog wat aanpassingen uit:


Dichte deel van de grill (was hier links) open gemaakt:



En dan past het perfect! Ik heb rondom een paar millimeter over














Als laatste nog de Kamei voorspoiler weer helemaal netjes gemaakt, gelukkug met behoud van de originele sticker, en afgemonteerd op de Golf. Er was nog wel wat aanpassing nodig bij de overgang naar de spatbord verbreders. Maar staat super vind ik! Lekker retro.
De spoiler is niet eens lager dan een gti-spoiler, maar is gestroomlijnder en ik kan hier wel veel mooier nog een eventuele splitter onder monteren.










Het plan is om eind september op Zolder te gaan rijden dus ik moet nog even doorklussen!
Reply With Quote