View Single Post
  #1  
Old 12-11-2006, 19:59
Mister Cool's Avatar
Mister Cool Mister Cool is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 5,083
Send a message via MSN to Mister Cool
Default Volkswagen Golf MKII 1.6 milieudiesel

Luitjes!

Sinds een maandje of 2 is mijn Jetta de deur uit:




Nog elke dag best spijt van, want ik mis hem heel erg , maarjah, hij moest plaats maken voor 'n diesel, omdat ik veel en veel te veel reed op benzine!
Hij is naar m'n broer gegaan, JeeWee, en ik heb nu zijn rooie diesel. Hij is dus wel bij me in de buurt gebleven, en mocht 't ooit zo uitkomen zou 'k hem weer terug kunnen kopen voor erbij!

Dan nu zijn vervanger, een tornadorode Golf 2 1.6 milieudiesel.




Zoals op deze foto te zien, behoorlijk roze en dof... Hij is op foto's al keurig gewassen, want 't was best 'n gore auto




Allereerst de kunststof strips van de auto getrokken, omdat deze helemaal grijs waren... De auto is volledig gepoetst (kleien, polijsten, wax) en de kunststof delen zijn netjes overgespoten in motip bumperlak.







Daarna was de binnenkant aan de beurt. De bekleding was goor en alles zat vol stof/zand en rotzooi. Inmiddels zijn de voorstoelen netjes schoon, de achterbank moet nog... Verder het interieur netjes gereinigd en aangezien er gaten in het vloerkleed begonnen te komen, heb ik zelf netjes matten gemaakt in deze auto.

Daarna nog enkele gebreken aan de auto opgelost. Nieuwe kachelmotor, nieuwe distributieriem en spanrol, remleidingen ontroest en getectyleerd, koplampen vervangen voor ori hella's, hoedeplankdragers vervangen voor hele, en beklede exemplaren, radiateur vervangen, en nog heel veel kleine dingetjes! Met elkaar al veel werk van gehad in ieder geval, maar niks schokkends. Na de winter gaan we verder met 'm, en wil ik de motorruimte beetje opfrissen, hier en daar wat nieuwe pakkinkjes, vloeistofjes en filtertjes, en vooral ook, blok en ruimte weer netjes schoon! Ook moet ik aan de binnenkant van de auto nog veel details aanpakken, maar voor de winter kan 't zo eerst wel.

Verder na de winter in ieder geval een 60/60 verlaging, ligt hier al in de schuur. Borbet b's er onder, 6j rondom. Ben nog op zoek naar 175/55/15 bandjes rondom. Een setje edition achterlichten, en misschien een gepolijst rvs s-bochtje op m'n einddemper... Evt. als 'k een harde deur kan vinden rechts voor nog een andere deur erin... Verder is de auto overigens wel goed hard! Verder heb 'k misschien nog wel wat kleine wensjes, maar voorlopig zal 't bij opfrissen blijven, want daar ben ik nog lang niet klaar mee!

De borbet's:



Ik zou vandaag mooi foto's maken van hoe hij is geworden, maar de camera was er mee opgehouden , dus deze houden jullie nog te goed!
__________________

'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine
Reply With Quote