View Single Post
  #37  
Old 08-07-2013, 07:35
remie's Avatar
remie remie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 179
Default

Staan hier mooie platen tussen. Ik zelf fotografeer tijdens mijn werk met een Canon 5D MK2.

In mijn eigen tijd fotografeer ik liever met mijn Mamiya C220. Dit is een analoge middenformaat camera. Ik gebruik hiervoor vaak 50-100 ASA zwart-wit film die ik zelf vervolgens ontwikkel en in scant op de computer. Vervolgens wat lichte aanpassingen in de schaduwen en hooglichten maar geen manipulaties (neppe onscherpte, objecten verplaatsen, neppe lens lensflare, ect.)

Digitaal is mooi, zeker commercieel gezien. Als de foto vandaag gemaakt is wil de klant bijwijze van spreken de foto gisteren hebben. Film heeft naar mijn mening meer karakter, de doortekening in schaduwen/hooglichten is fantastisch. Daarnaast moet je veel vaker kijken of je moment en compositie klopt, omdat je maar 12 beelden hebt op je rolletje.

De gemiddelde spiegelreflex camera heeft een sensor van 24x16mm, full frame camera's 36x24mm. Fullframe sensoren kunnen dus meer informatie opvangen wat je beeld kwaliteit bevorderd. Middenformaat negatieven zijn echter 60x60mm groot. Dit resulteerd bijvoorbeeld in waanzinnig mooie scherptediepte verloop waar ik zelf echt verliefd op ben.







Zijn hier overigens nog meer beroeps fotografen?
__________________
86'er Golf 2 AFN 160pk/350nm
85'er Golf 2 1.6TD (R.I.P.)
Reply With Quote