View Single Post
  #2  
Old 20-01-2016, 18:13
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

ik zelf heb een semi prof Mig/Mag van Gude met 100liter ruilfles..ik had eerst een Cebora..maar die ging kapot ..reparatie was duurder dan een nieuwe..en dan is het uiteindelijk nog een ding van 10+ jaar oud
ik ben tot op heden met beide merken best content..moet ik er wel bij zeggen dat ik al 25 jaar las aan auto's..
begonnen met een lasapparaat uit WOII zowat..dus gaandeweg gaat het dan wat makkelijker
koop er maar geen met gevulde draad..,dat is waardeloos voor 0,6-0,8 mm plaat ..mooi vuurwerk en warmte inbreng..maar de rest is klote..
koop altijd een traploos regelbare machine in zowel draadsnelheid en stroomsterkte
anders ga je geheid op je bek..
koop ook geen 2e hands..hoe ouder een machine,hoe meer kans je hebt dat de trafo kapot is of aan het gaan is..
je zit dan steeds met verschillende spanning te lassen ,en geloof me ,dat wil je niet
een Mig/mag lasapparaat is al te koop vanaf een paar 100,enkel komt er dan vanalles bij ,net als de fles,reduceerventiel,laskap,handschoenen..
je gaat dan al snel richting de 1000 euro..
je kunt proberen met wegwerpgaspatronen maar dat is uiteindelijk veel duurder..
het blijft samen met een compressor schuurmachines en brug .1 van de duurste dingen qua werkplaatsinrichting..
Reply With Quote