View Single Post
  #39  
Old 25-10-2006, 21:45
peter139's Avatar
peter139 peter139 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2004
Posts: 216
Default

Als je precies en mooi wil lassen dan zou je eigenlijk voor tig moeten gaan.

Ik heb zelf zo'n tig apparraat op 230 volt. Het is geen profesionele, omdat deze te duur zijn (rond de 1500-2000 euro). Toch koste de machine mij bijna 900 euro inclusief alle toebehoren.

Voor mij is deze machine ideaal omdat ik vaak kleine dingen las. Zware construkties las ik toch nooit. Met dit apparraat kan ik gerust een zwaar motorsteun in elkaar lassen als ik wil (met goede inbranding).

Nadeel van zo'n soort machine is dat je zelf lasdraad moet toevoegen. Je hebt dus eigenlijk 4 handen nodig. 1 voor de toorts, 1 voor het lasdraad, 1 voor de helm, en een voor het werkstuk(om een begin te maken). Dit wil nogwel eens lastig zijn, vooral op moeilijke plaatsen zoals een uitlaat etc.
Ik kan er van alles mee lassen. Staal, RVS, Aluminium (ac/dc stand). Ik kan hem zelfs ombouwen tot een elektrisch lasapparraat met elektroden.

Wat ik eigenlijk wil zeggen kijk een wat er nog meer in de wereld is. Je kunt zelfs mig aparraten kopen op 220/380v dmv een schakelaar. Dit is mischien net iets voor jou(ivm je aansluiting)

gr
Reply With Quote