View Single Post
  #19  
Old 18-01-2019, 08:22
Jeroen64's Avatar
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 268
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
werd de carbu nog geleverd in 1991 dan?
als ik zoek op golf 1991 1.3 monopoint kom ik deze foto tegen


met bijhorende tekst


en die foto is dezelfde als de mijne.

mijn zus had vroeger een polo monopoint (mk2 facelift, dacht 1.1 uit 1991) en die zag er ook zo uit met een ronde luchtfilterdoos. en daar weet ik 100% zeker dat het monopoint was, want die had geen vermogen en we hebben de hele kabelboom zitten uitmeten, alsook de egel in de inlaat als de injectorbekabeling in het midden.

toch ook een vraagje: waar zit hier de luchtmassameter als men die doos vervangt door sportluchtfilter? en er zit een monopoint onder




voor mij zou het ideaal zijn als het een carbu motor is. in belgie mag je namelijk niet van injectie naar carbu of omgekeerd, en ik heb nog een 1.8 blok liggen (zonder kabelboom). ik had al gedacht dit 1.8blok op motocarbs te zetten en in dit golfke te steken

Ook maar even tegenaan bemoeien, zeker als je dan een foto van mijn Polo pakt .

Met betrekking tot de luchtmassameter; die zit er niet bij dit soort monopoints, althans, ik kon m niet vinden met het demonteren van de schotel bovenop het blok en het plaatsen van het Golf mk3 1.8 monopoint aanzuigdeel.

Heb je een sticker achterin de auto waar de motorcode op staat? Dan kunnen we de hele discussie over of het een carb is of niet sluiten. Als het echt een 1.3i is en er geen ander blok in is gekomen lijkt mij het duidelijk dat dit een AAV (monopoint injectie dus) is..

Wat betreft de problemen die je ervaart: klinkt mij als iets met koud/warmloop dus ik zou de temperatuursensoren vervangen, als het goed is zijn het er 2; een blauwe en een zwarte. Ook even goed kijken naar de staat van de connectoren en kabels.
De zwarte stuurt het signaal naar de tellerbak, de blauwe naar de ECU. (of precies omgekeerd, heb het een beste tijd geleden vervangen en ik heb ze voor de zekerheid allebei vervangen )
De ECU van een Monopoint reset zich als ie langer dan 10min van de accu is losgekoppeld, maar "inleren" moet gebeuren door langere stukken rijden.

Hopelijk ben je hier iets mee geholpen

P.S. @Function
Voetpakking bedoelt men #13 mee in deze afbeelding (plaatje van inlaatspruitstuk van een Polo Monopoint):

__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01
VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92
Reply With Quote