View Single Post
  #20  
Old 18-01-2019, 10:03
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

ik heb die gekocht als zijnde een 1.3i. nuja, t was een donor kas, dus intresseerde de motor mij niet.

mijn zus had ook een polo en toch was ik overtuigd dat het een carburator was. tot we de kabelboom van de injector moesten nameten. ik vond toen ook al geen luchtmassameter, dus dat systeem werkt enkel met een gasklepsensor en de lambda om zo de injector aan te sturen.
dat zijn dan ook de systemen die je moet inleren. die moet weten hoelang de injector aan te sturen als je gasklep op positie x komt.
(vandaar de opmerking in mijn allereerste post hier:
"moet de ECU misschien weer ingeleerd worden omdat die lange tijd zonder accu heeft gestaan? ik weet dat fords van de jaren 90 dit probleem hadden, als die 30min zonder accu staat, moet je ermee gaan rijden zodat die zichzelf weer inleert")

ik had al gegoogled op monopoint VW en kom verschillende fotos tegen. met ronde luchtfilters zoals de mijne, en met vierkante luchtfilterdozen achter de passagier koplamp. waaronder ook een paar die een sportluchtfilter steken (zoals de uwe).
ik was dan ook verbaasd om te horen dat er een LMM tussen moet zitten en dat de mijne dan een carbu zou zijn met die ronde luchtfilterdoos.
en die fout had ik ook al eens gemaakt met mijn zus.

mijn broer had me ook al eens laten weten dat er in 91-92 enkel nog injecties geleverd werden en geen carbu's meer. er was toen ook al beslist dat vanaf juli92 er enkel nog euro1 mocht geleverd worden. veel fabrikanten begonnen dus een jaar vroeger al met de uitrol van euro1 goedgekeurde modellen.
ik ben enkel met oldtimers bezig van eind jaren 70, dus ken de materie niet echt van die jaren 90 bakjes

ga vanavond de luchtfilter eens eraf halen.
heb hem gisteren nog moeten starten om die wat te verplaatsen in de garage (stond voor mijn bandenmachien).
toen die warm werd, bleef die schoon lopen aan 1100rpm en viel niet stil. k denk dus idd dat die continue wisselt tussen koudloop ( 2500rpm) en warmloop (800rpm) waarbij die bvij het laatste stil valt als die nog koud is
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote