View Single Post
  #1  
Old 25-12-2018, 11:18
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default golf 2 1.3i loopt hoog in toeren

UPDAT: GEEN INJECTIE MAAR CARBU MOTOR !!!!

ik heb jaren geleden een golf 1.3i kunnen kopen uit 1991 als donor voor mijn golf diesel.
echter is mijn golf diesel helaas vorige week gesneuvelt (koppeling slipt). doordat motor en bak ook op hun einde lopen, wil ik die niet herstellen en had ik het gedacht om donor en hoofdvoertuig te gaan wisselen.

na 3jaar heb ik een accu gehangen aan de benzinemotor en die nog eens gestart. die tikt redelijk luid onder het kleppendeksel (kleppen regelen vermoed ik), maar wat raar is, is dat die aan 2500rpm draait.
als ik die in versnelling zet en de koppeling laat opkomen, zakt dit naar 800 als die begint te rijden. maar zodra ik ontkoppel gaat die naar 2500rpm.
dacht eerst dat dit was totdat die op temperatuur komt, maar na 15min is de temperatuur heel hoog en blijft die op 2500rpm stationair.

wat kan ik het beste nakijken (temper sensor ergens???), want met dit soort mono point injectiesystemen heb ik weinig ervaring.
moet de ECU misschien weer ingeleerd worden omdat die lange tijd zonder accu heeft gestaan? ik weet dat fords van de jaren 90 dit probleem hadden, als die 30min zonder accu staat, moet je ermee gaan rijden zodat die zichzelf weer inleert
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote