View Single Post
  #1  
Old 22-10-2018, 22:25
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default S3 1.8-20vt APY How to get to 400pk

Na wat dubben ben ik er vrij zeker van dat ik het vermogen van mijn S3 op wil gaan schroeven naar rond de 400pk. Meer zou fijn zijn maar is niet perse een must.

Ik heb eerst overwogen een andere auto te kopen die om te beginnen al sneller was, maar toch trekt me dat minder dan de S3 sneller maken, het is voor veel mensen een onopvallende wagen met toch best veel potentie. Plus een perfecte daily. En daar streef ik ook naar, voor mijzelf de perfecte daily maken.

Nu wil ik het dus ook zo gaan maken dat je er niets aan ziet, onder de motorkap wil ik het (zover als dat mogelijk is) er zo origineel mogelijk uit laten zien. ook dingen zoals de intercooler, ik wil wel een Frontmount intercooler plaatsen, maar ook die zal dan zo onopvallend mogelijk weggewerkt worden.

Omdat het mijn daily zal blijven wil ik ook de betrouwbaarheid houden, ondanks dat de S3 zo zijn kwaaltjes heeft heeft hij me nog nooit laten staan. Dat hoop ik ook zo te houden. Ik wil dus eigenlijk als ik streef naar een vermogen van 400pk hem zo bouwen dat 500pk bijvoorbeeld ook nog safe zou zijn. of in elk geval een ruime marge.

Mijn plan is eigenlijk om eerst een Rvs uitlaatsysteem te plaatsen vanaf de turbo, en de front mount intercooler te plaatsen, dit zodat ik straks maar kleine aanpassingen hoef te doen aan beide systemen wanneer de rest ge-upgraded is.

Nu vraag ik me alleen af, kan iemand mij vertellen wat voor sport-kat ik nodig zal hebben? de Catback zal een 3 inch van oettinger of Milltek zijn, alleen ik krijg niet zo goed uitgevogeld wat voor kat je nodig hebt (200cells, 400cels etc.) en welk merk maakt nog Downpipes voor deze auto's? ik krijg namelijk bij alle bekende merken geen downpipes gevonden, alleen op ebay e.d. maar die merken ken ik niet en heb ook geen idee wat voor kwaliteit het is.

In elk geval, wanneer dat allemaal gedaan is, wil ik een Motorblok erbij kopen (Fabrieks nieuw of met weinig kilometers) maar Welke motorcode van de 210-225pk's kan ik het beste pakken (AMK,APY,BAM etc?) ik weet dat de BAM VVT heeft, maar is dat straks ook echt voordeliger of is bijv. de APY waar al die dingen nog niet op zitten (VVT, Variabele turboschoepen) beter...?

Nu heb ik al wat research gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat ik de volgende dingen zal moeten veranderen om dit veilig te kunnen bereiken. Graag hoor ik het als ik iets mis heb, iets vergeten ben of welk merk het beste is, des te meer informatie ik kan verzamelen des te makkelijker het wordt.

- H-profiel drijfstangen
- Drijfstang lagers
- Compressie verlagen
- Wanneer je over de 350pk gaat andere zuigers
- Andere koppakking
- Andere kopbouten (ARP?)
- Andere Turbo (geen K04 Hybrid want die flow zou niet optimaal zijn voor dat vermogen). Op internet lees ik dat er vaak een GT28(71/60?) gebruikt wordt.
- Uitlaatspruitstuk
- Injectoren
- Inlaatspruitstuk
- Brandstofpomp
- Koprevisie
- Fuel pressure Regulator
- Ik lees ook veel over de kop van een AGU dat die een betere flow heeft door grotere in en/of uitlaatpoorten? Correct me if i'm wrong
- Intake airbox aanpassen
- Koppeling
- Catchcan
- Zuigerringen
- Blow off valve

op een gegeven moment natuurlijk ook remmen etc. maar dat is voor later.


Ik begrijp dat er al veel op internet staat, en heb ook al veel informatie gevonden, maar het staat er nergens duidelijk bij wat je precies nodig hebt. En alle informatie die ik kan krijgen helpt Er zijn zoveel getunede 1.8t's dat er vast wel iemand wat meer informatie over heeft.

Alvast bedankt!
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote