View Single Post
  #1  
Old 19-09-2018, 06:01
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default Roetmeting op 5,2...

Goedemorgen techniekers,

Ik wou de golf gisteren even voorzien van een nieuwe apk, alles in ordnung op een wiellagertje na en nog een ander klein dingetje... een behoorlijk hoge waarde tijdens de roetmeting. Ik heb de auto nog maar een paar weken en hij komt goed op temperatuur bij mij, hoe de vorige eigenaar er mee om ging, geen idee...

De vakman die de apk uitvoerde gaf een x aantal voorstellen die het probleem zouden kunnen verhelpen, waaronder vloeistofje in de tank en even goed doortrappen (maar hij krijgt echt wel op zn donder met elke week een aanhanger van 1000 kg er achter). Ook werd mij verteld dat het goed is om hem even aan de computer te hangen om te kijken wat er loos is. (nokkenastiming e.d. uitlezen)

Dat wiellager ga ik wel redden, maar het roetprobleem is wel een dingetje. Inlaattraject schoonmaken is altijd een goed idee volgens mij, maar is er iemand in de achterhoek met vagcom die mij kan en wil helpen met uitlezen/loggen? Ik rij zon 170 km per dag, dus heb de auto echt nodig.

Ik heb 5 weken geleden een klushuis gekocht, dus ik heb precies nul euro..... Kratje bier kan ik wel missen

Ik hoor het graag!
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL
VW Caddy 3 1.9 TDI 2010
Audi A6 2.4 24v 2005

www.castra-machinebouw.nl
Reply With Quote