View Single Post
  #1  
Old 05-08-2013, 16:38
Andrew Habraken Andrew Habraken is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 50
Default Vw 1303 2,2l subaru project

hallo,

ik ben bezig met een 1303 2,2 subaru project. Heb in 1988 deze kever gekocht met een Lincar 928 set. Deze was in een zeer slechte staat wat mij er toe bewoog hem helemaal te strippen en opnieuw op te bouwen. Een hele klus wat mij ook zeven zware jaren kostte van mij leven. Zeker omdat ik er een testarossa look op wilde maken. tegen de tijd dat de kever klaar was, was de trend "custom" alweer voorbij. Degene die mij hebben leren kennen en de kever ook al gezien hebben in de huidige staat, weten dat dit met veel bloed, zweet en tranen tot stand is gekomen.(zie foto)
heb er toen tevens een compleet gereviseerd porsche 914 blok ingebouwd (origineel!) Deze zal binnenkort, gezien mijn project, te koop worden aangeboden.
vanaf 1997 tot vorig jaar augustus heeft de wagen geen veranderingen ondergaan en was dus gedateerd. Gezien mijn zoon, van reeds 16 jaar, alleen het woord auto kent in de grote van Dalen, vond ik het tijd worden om de wagen eens een facelift te geven. Hij vindt het geweldig maar wil zich toch meer gaan richten op Golf 1 gebied. Stap 1 van de facelift is reeds afgerond en dat is de wagen voorzien van een 944 type 1 onderstel incl cup 1 velgen.
Stap 2 is "het project" Subaru: Een legacy gestript en nu gaan testen en bouwen. Stap 3 zal het interieur worden wat volledig in leer uitgevoerd zal worden.
maar goed.................eerst de motor.

De foto zegt denk ik genoeg en volgens mij bij velen van jullie een bekende
wagen.

Suggesties zijn altijd welkom en wie weet dat ik er iets mee kan.

Andrew
Reply With Quote