View Single Post
  #341  
Old 15-06-2020, 12:23
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Quote:
Originally Posted by DutchWilco
Bedankt, en leuk dat je dit volgt

Ik zou graag wat willen toevoegen aan jouw verhaal.
Voor wat het plaatsen betreft is dit niet echt als reclame bedoeld want de forums worden nog maar slecht bezocht en kost mij steeds toch weer veel tijd om alles te plaatsen en bij te houden. Ik vind de forums nog steeds veel leuker dan zoals alles tegenwoordig op het FB verloopt en hoop zo ook de forums zo veel mogelijk in leven te houden.
Het is tegenwoordig veel makkelijker om een recente auto te kopen of te leasen, verlagen en er een paar dikke wielen onder te zetten enz dan om een auto volledig te restaureren en evt te bouwen naar eigen smaak.
De mensen die voor dit laatste kiezen zullen minder gelukkig zijn met een kant en klare auto omdat zij ook vooral van het traject van het bouwen zullen genieten en gelijk ook de mensen zijn die niet zo veel hebben met het luxe, maar vooral op zoek zijn naar het spartaanse pure autorijden.

Met het werk zit ik voor zo'n 2 jaar vol met de grotere projecten en zeg veel, vooral grote klussen af door gebrek aan tijd/capaciteit en ik ook niet groeien wil als bedrijf(je). Ik houd het klein al staat er doorgaans toch een 6-tal auto's, wil alles zo goed mogelijk bouwen en zeker niet commercieel gaan worden. Iedereen kan dan ook gewoon langs komen, bakje koffie pakken enz zonder aan een balie te moeten wachten. Ik werk minimaal 6 dagen in de week en ben zelfs op de avonden en in mijn vakantie nog aan het bellen met klanten en zullen de meeste bedrijven niet doen en kan alleen als je goed tussenweg weet te vinden tussen de hobby en het zakelijke van een bedrijf.

Het laswerk en bouwen laat ik zien in de hoop dat er waardering zal blijven/zijn voor de projectauto's en dat er veel meer bij komt kijken dan even strak-maken, spuiten evt, even een dikke tor inschroeven enz.
Ook zie je veel te vaak dat er wat nieuw plaatwerk bij ligt en bij de volgende foto dat alles er in zit en afgekit is zonder duidelijke foto's van hoe dit er ingelast zit omdat hier nogal veel verschil in zit van kwaliteit en probeer hier het verschil in te maken.
Ik laat dan ook alles in details zien en zelfs zo ver dat veel mensen deze foto's info gebruiken om hun eigen auto klaar te maken en vind ik zeker niet erg en is leuk als je anderen ook kan inspireren. Weinig geheimen en doe ik dan ook vooral vanuit mijn hobby-gevoel. Ik doe dan ook bijna al het werk zelf en elke dag met veel plezier. Op dit forum staat ook mijn eigen hobby-auto en het is soms erg lastig als de hobby en werk in elkaar smelten, maar gaat al goed vanaf 2008 en ben voorlopig nog niet van plan om er mee te gaan stoppen. Ik kan alles waarderen, van recente auto's tot aan de Japanse auto-scene, maar dit is wie ik ben en hoe ik mijn werk doe



__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote