View Single Post
  #1  
Old 13-12-2009, 11:58
stn1's Avatar
stn1 stn1 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,169
Default Project 951, Porsche 944 turbo

Zal hier mn Porsche eens voorstellen. Mn golf is verkocht en het was al veel langer tijd voor iets anders. Ik heb dit altijd al een mooie auto gevonden. En na een klein jaar internet afspeuren eindelijk een mooie gevonden.

Heb m nu ruim een maand en inmiddels wel al veel aan vervangen of in bestelling staan. Allemaal optisch, technisch is alles goed.

Het is een 86er Porsche 951 ofwel een 944 turbo.
Deze heeft als eerste lichting turbo's nog de smalle aandrijflijn. Hierdoor dus de lage et waarde van de velgen.
Midden 85 is de Turbo voor t eerst in productie gekomen. 220pk bij een gewicht van 1245kilo is nog steeds niet gek.

0-100km/u in 6.3 seconden. Topsnelheid van 245km/u

Alhoewel na 24 jaar er ongetwijfeld wat vermogen weg is heb ik nog steeds genoeg om leuk mee te spelen.

Zo kwam ik m tegen op een porsche site:



Kopenhagenblau, dat is een uni blauwe kleur. Vrij uniek op een turbo.

Jammer genoeg zaten er op het front wat plekjes, de voorbumper was echt slecht qua lak en meer van dat soort dingen. De achterbumper was voorzien van een non turbo strip die een stuk smaller is. Hierdoor zag je een witte streep boven en onder de strip waar de strip de lak had weggeschuurd in de loop der jaren.



Genoeg te doen dus..

Begonnen om de reclame achterop weg te halen en het met de hand geschilderde turbo logo te vervangen door een verse in mat zwart. Veel mooier al. Toen ook de wisser achter eraf gehaald en een mooie alu afdekdop erop laten maken. Een turbo strip kunnen kopen en deze op de bumper gemonteerd.
Ziet er al een stuk beter uit.



En een heleboel dozen en pakketjes later heb ik weer even wat moois op voorraad. Moet er allemaal in;





dashboardkastje waren de beugeltjes van afgebroken, heb hier nieuwe in rvs voor kunnen kopen;



Ook nog even de wissers aangepakt;


naar dit;


dat kon geen kwaad...



Stuur was ook nodig aan een nieuwe huid toe. Die wordt dus momenteel opnieuw bekleed.
Passagiersstoel zit een grote scheur in. Ik ga de hele bekleding vervangen door een tint donkerder. Moet alleen nog een adres vinden die de kunstleren delen van dash en deurpanelen in de zelfde tint kan spuiten.
Zo is t nu;


en dit komt erin;



Wil de auto zoveel mogelijk origineel houden op kleine dingen na. Zo heb ik witte knipperlichten gekocht voor de voorbumper. En komen mn gepolijste teledials eronder. Heb nieuwe continental banden gekocht met n codering. Die staan te wachten om eronder te komen. Wel een heel ander wiel met dit soort ballonnen eronder



Maar belangrijker is dat de steenslag van t front aangepakt wordt. Heb de voorbumper en het frontpaneel eraf gehaald. Zit wel even wat anders vast dan bij een gemiddelde golf. Ben dik twee uur hiermee bezig geweest.



En nu dus even afwachten tot hij terug is van de spuiter, dan kan ik beginnen aan het interieur en het opbouwen van het gespoten front.
__________________
Grtz Peter-Alexander
Scirocco 2 1985 en BMW E65 750i
Reply With Quote