View Single Post
  #10  
Old 29-11-2018, 23:15
luuk270 luuk270 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 15
Default

Het is zeker moeilijk een diagnose te stellen via internet. Ik probeer dingen uit te sluiten wat het wel of niet kan zijn. De assen heb ik vervangen omdat de oude veel speling hadden op de binnenste en buitenste homokineten. Ze begonnen al te knakken als ik remde en optrok.
Omdat het pas is begonnen na het vervangen van de assen zou je zeggen dat dat ook het probleem is. Maar dan zou de resonantie bij een bepaalde snelheid moeten op komen en niet bij een bepaald toerental. Veel kun je niet verkeerd doen met de aandrijfassen wisselen. Boutjes gewoon keurig kruislinks aangedraaid. Eerst handvast en dan definitief vast.
Wat is wel vind is dat hij veel stiller is boven de 120 km/u. Voorheen was hij veel rumoeriger boven de 120 km/u. Dus vermoedelijk heeft hij voorheen ook al een resonantie gehad. Maar dan veel minder en rond een ander toerental. Boven de 4000.
Een van de motorsteunen is niet meer top. Het blok schuddelt een beetje bij schakelen en koppelen. Dus als eerste wil ik alle motorsteunen vervangen. Dat kan ook een resonantie geven bij een bepaald toerental. kanteling van de motor. Wanneer dat het niet is ga ik er toch een andere bak onder zetten. Gelijk de koppeling mee vervangen. Omdat hij het alleen doet tijdens het rijden en niet als hij stil staat. Wanneer ik onder het rijden de koppeling intrap en gas geef tot de 4000 toeren hoor ik ook niks van een resonantie. Dan vermoed ik weer koppeling, differentieel, of een lager in de bak.
Reply With Quote