View Single Post
  #305  
Old 11-02-2020, 13:41
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is online now
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Tijdje terug de balansas weer helemaal schoongemaakt en in het blok gemaakt. (Scheuren in het rubber van de vibratiedemper is van het scheuren van de verf. Die vond t rubber niet zo tof )




Ook de verdeler helemaal uit elkaar gehad en nagekeken/Schoongemaakt. Deze een nieuw laagje verf gegeven en weer in elkaar gebouwd. Het aandrijftandwiel hiervan loskrijgen is echt een b!tch.




En het geheel in het blok (getimed met de balansas)





Onderhand bezig met de laatste grote onderdelen. De dynamo heb ik eindelijk uit elkaar gekregen (nadat elk mogelijk boutje en alle lagers er met de gasbrander uit gehaald moesten worden), en ga ik binnenkort spuiten en met nieuwe lagers en slijtdelen terugbouwen. Deze is voorheen al eens uit elkaar geweest want ik zag dat de sleepringen op de rotoras zo goed als nieuw waren. Dat is weer een meevaller!

Dan nog het subframe, de voorbalk en radiateurbalk. Deze ben ik van plan binnenkort even te droppen bij de poedercoater in de buurt. Kost misschien iets meer dan ze zelf te ontroesten en te spuiten maar vooral het subframe is ietwat lastig om ook van binnen goed te kunnen sealen. Ook de aandrijfassen krijgen een beetje liefde en laat ik meecoaten. Dan uiteraard de homokineten nakijken op slijtage en evt vervangen. Nieuwe hoezen erom en lekkere klodder vet erin.

Dan nog de Versnellingsbak. Plan hiermee is om deze ook uit elkaar te trekken en alles eens goed schoon te maken en waar nodig te vervangen. Daarmee gelijk de schakeltoren van een revisiesetje te voorzien en het geheel voor het assembleren te stralen met soda. En dan natuurlijk het geheel in het zwart spuiten.


Oja en natuurlijk de gaat de G-lader nog even op visite voor een revisie + lichte bewerking
Reply With Quote